Najlepsze produkty na rzeźbę

Ranking - odżywki na rzeźbę Najlepsze produkty na rzeźbę

Jedną z dodatkowych metod uwydatnienia masy mięśniowej jest właśnie trening na rzeźbę. Ma on na celu spalenie do maksimum tkanki tłuszczowej oraz tzw. wycięcie i podkreślenie mięśni, oraz ich twardości. Trening na rzeźbę sprawdza się u mężczyzn, jak i u kobiet. Jakie są najważniejsze zasady takiego treningu i co ćwiczyć? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz pod poniższym rankingiem produktów na rzeźbę.

Budowanie rzeźby, zasady ogólne

Trening na rzeźbę charakteryzuje się m.in. dużą intensywnością ćwiczeń, krótkim czasem ich wykonywania, różnorodnością i dużą liczbą treningów. Z założenia taki trening powinniśmy odbywać nawet 6 razy tygodniowo, każda grupa mięśniowa powinna być trenowana nawet 2 razy w tygodniu. Przerwy pomiędzy każdą serią powinny wynosić 30-60 sekund. Ważne by ćwiczenia były różnorodne, tak by mięśnie się do nich „nie przyzwyczaiły” i tym samym „nie uodporniły”. Na duże grupy mięśniowe powinno się wykonywać 9- 12 serii, natomiast na mniejsze 7- 10 serii- w ilości powtórzeń 10 do 12. Równie ważny w treningu na rzeźbę jest trening aerobowy, który powinniśmy wykonywać po treningu siłowym. Czas jego trwania to od 30 do 45 minut w zależności od naszego zaawansowania. Oczywiście to tylko teoria, w praktyce bardzo ważne jest dobranie planu idealnego dla danego organizmu. 

Trening na rzeźbę, podstawowe zasady:

- Ćwiczenia wykonujemy na ciężarach o wadze do 50% maksymalnego.

- Stosujemy zasadę krótkich i bardzo intensywnych treningów.

- Trzymamy się przerwy pomiędzy seriami 30- 50 sekund.

- Pamiętamy o różnorodności ćwiczeń.

- Robimy przynajmniej trzy ćwiczenia na każdą grupę mięśniową, przy zachowaniu jak najmniejszych odstępów.

- Powtórzenia w serii powinny mieścić się w przedziale od 10 do 30, gdzie 30 jest dla bardzo zaawansowanych.

- Czas pracy aktywnej powinien wynosić ok. 20 sekund.

- Wykonujemy ćwiczenia izolowane (ćwiczenia izolowane to takie, które angażują tylko jeden mięsień), oraz zwiększamy ilość ćwiczeń na wyciągach i maszynach.

Ćwiczenia aerobowe podczas treningu na rzeźbę

W przypadku treningu na rzeźbę ćwiczenia aerobowe powinny być dobrane bardzo indywidualnie. Pamiętajmy, że zbyt intensywny trening wpłynie negatywnie na nasze mięśnie. Warto zastanowić się, jaki trening nie sprawi nam dużej trudności, ale też nie sprawi, że się przetrenujemy. Czy bieganie pomoże w budowie mięśni, o jakich marzysz, czy wręcz przeciwnie, doprowadzi cię do sytuacji, gdzie ciężko ci będzie wstać z łóżka? 

Intensywność treningu

Intensywność treningu to najważniejszy czynnik podczas budowania rzeźby. Taki trening musi być bardzo energiczny, tak by pozwolił na utrzymanie intensywnej lipazy lipoproteinowej- enzymu uwalniającego kwasy tłuszczowe pochodzące z pożywienia. W czasie aktywnej pracy częstość skurczów serca powinna mieścić się w przedziale 140-160 HR./min. Przerwy czasowe między seriami powinny być tak dobrane, by tętno nie spadało poniżej wartości 120 HR./min.

Budowanie rzeźby, zasady ogólne

Trening na rzeźbę charakteryzuje się m.in. dużą intensywnością ćwiczeń, krótkim czasem ich wykonywania, różnorodnością i dużą liczbą treningów. Z założenia taki trening powinniśmy odbywać nawet 6 razy tygodniowo, każda grupa mięśniowa powinna być trenowana nawet 2 razy w tygodniu. Przerwy pomiędzy każdą serią powinny wynosić 30-60 sekund. Ważne by ćwiczenia były różnorodne, tak by mięśnie się do nich „nie przyzwyczaiły” i tym samym „nie uodporniły”. Na duże grupy mięśniowe powinno się wykonywać 9- 12 serii, natomiast na mniejsze 7- 10 serii- w ilości powtórzeń 10 do 12. Równie ważny w treningu na rzeźbę jest trening aerobowy, który powinniśmy wykonywać po treningu siłowym. Czas jego trwania to od 30 do 45 minut w zależności od naszego zaawansowania. Oczywiście to tylko teoria, w praktyce bardzo ważne jest dobranie planu idealnego dla danego organizmu. 

Trening na rzeźbę, podstawowe zasady:

- Ćwiczenia wykonujemy na ciężarach o wadze do 50% maksymalnego.

- Stosujemy zasadę krótkich i bardzo intensywnych treningów.

- Trzymamy się przerwy pomiędzy seriami 30- 50 sekund.

- Pamiętamy o różnorodności ćwiczeń.

- Robimy przynajmniej trzy ćwiczenia na każdą grupę mięśniową, przy zachowaniu jak najmniejszych odstępów.

- Powtórzenia w serii powinny mieścić się w przedziale od 10 do 30, gdzie 30 jest dla bardzo zaawansowanych.

- Czas pracy aktywnej powinien wynosić ok. 20 sekund.

- Wykonujemy ćwiczenia izolowane (ćwiczenia izolowane to takie, które angażują tylko jeden mięsień), oraz zwiększamy ilość ćwiczeń na wyciągach i maszynach.

Ćwiczenia aerobowe podczas treningu na rzeźbę

W przypadku treningu na rzeźbę ćwiczenia aerobowe powinny być dobrane bardzo indywidualnie. Pamiętajmy, że zbyt intensywny trening wpłynie negatywnie na nasze mięśnie. Warto zastanowić się, jaki trening nie sprawi nam dużej trudności, ale też nie sprawi, że się przetrenujemy. Czy bieganie pomoże w budowie mięśni, o jakich marzysz, czy wręcz przeciwnie, doprowadzi cię do sytuacji, gdzie ciężko ci będzie wstać z łóżka? 

Intensywność treningu

Intensywność treningu to najważniejszy czynnik podczas budowania rzeźby. Taki trening musi być bardzo energiczny, tak by pozwolił na utrzymanie intensywnej lipazy lipoproteinowej- enzymu uwalniającego kwasy tłuszczowe pochodzące z pożywienia. W czasie aktywnej pracy częstość skurczów serca powinna mieścić się w przedziale 140-160 HR./min. Przerwy czasowe między seriami powinny być tak dobrane, by tętno nie spadało poniżej wartości 120 HR./min.

Może zainteresuje Cię również:

kreatyna

Co warto wiedzieć o stosowaniu kreatyny?

odżywki

Konsekwencje przyjmowania sterydów anabolicznych

odżywki węglowodanowe

Odżywki węglowodanowe - podstawowe informacje

wytrzymałość

Najlepsze produkty na wytrzymałość

odżywki na siłę

Najlepsze produkty na wzmocnienie siły

odżywki na masę

Najlepsze produkty na przyrost masy mięśniowej