Najlepsze produkty do regeneracji kości

Ranking - regeneracja kości Najlepsze produkty do regeneracji kości

Po trzydziestym roku życia nasze kości szybko  zaczynają  tracić wapń, czyli minerał, który odpowiada za ich twardość.  Szacuje, się, że co druga kobieta i co czwarty mężczyzna po pięćdziesiątym roku życia są  narażeni na złamanie kości. Zdrowe i moce kości to coraz większa rzadkość w dzisiejszym swiecie. Jak zatem dbać o kości, aby były mocne i twarde?  Wszystkie niezbędne informacje, które pomogą Ci zadbać o kości znajdziesz poniżej. 

W jaki sposób można zregenerować i wzmocnić kości? 

 

Po pierwsze zmień dietę

Jedz warzywa. Kapusta, szpinak, sałata, brokuły, zawierają  witaminę K, ktora chroni kości przed złamaniem. 

Ogranicz sól. Powoduje ona utratę wapnia z moczem. Zastąp ją  ziołami – np.  bazylią, rozmarynem  czy tymiankiem
Ogranicz jedzenie slodyczy.Cukier  „wyciąganie” wapń  z kości
Ogranicz ilość wypijanej kawy. Kofeina powoduje utratę wapnia z kości. Dziennie możesz wypić dwie filiżanki kawy. 
Ostrożnie z alkoholem. Upośledza on przemianę witaminy D i zmniejsza wchłanianie wapia z jelit. 

 

Ruszaj się

Każda aktywność  fizyczna, a szczególnie  spacery, pobudzają tworzenie się masy kostnej. Ruch poprawiai zwiększa  zakres ruchu stawów, wzmacnia mięśnie,  podtrzymujące szkielet. 
Pamietaj, że aby ćwiczenia przyniosły efekty, musisz wykonywać je systematycznie. 


Wystawi twarz do słońca

Pod wpływem działania promieni UV w organizmie wytwarzana jest witamina D, która zwiększa przyswajanie wapnia aż  o 80%. Udowodniono, że już  10 minutoa kąpieli słoneczna (bez nałożenia kremu z filtrem)  wystarczy,  aby wytworzona zostala odpowiedniailość  witaminy D, która pozwoli na przyswojenie wapnia z pozywienia. 


Stosuj suplementacje

Wybierając suplement wzmacniający kości sprawdź, czy zawiera w składzie nastepujące substancje: 


Wapń- odpowiada za mocne kości, zdrowe zęby, odpowiednią krzepliwość krwi, doby  sen i nastrój. W organizmie doroslego człowieka dorosłego znajduje się  go ok.  1 kilograma wapnia. W tym 99%  zmagazynowane jest w tkance kostnej, a tylko 1%. znajduje się w pozostałych tkankach. Pamiętaj, że stosowanie suplementow z wapniem wpływa na działanie jednocześnie zażywanych leków. Wapń zmiejsza też wchlanianie żelaza. Zapoznaj się z naszym rankingiem preparatów zawierajacych wapń. 

Witamina D Wystepuje w dwoch postaciach: D2 (ergokalcyferol) – dostarczana  z jedzeniem i D3  powstaje w skórze pod wpływem promieni ultrafioletowych. Po przejściu przez watrobę jest najbardziej skuteczna, dlatego choroby nerek lub wętroby mogą spowodować niedobór witaminy D. 

Magnez – W tkance kostnej znajduje sie ponad 60% tego pierwiastka.  Wchłanianie magnezu jest większe jeślispożywany  jest razem z witaminą B6. Zwroć na to uwagę wybierając preparat magnezowy. 

Witamina K –  Zmniejsza ryzyko złamań kości, bierze udział w procesie wiązania wapnia w kościach i stymuluje  osteopotynę, substancję decydująca o gęstości kości. 

Witamina C – jest niezbędna do syntezy głównego składnika kości, czyli kolagenu. Witamina C kojarzona najczęściej ze wzmacnianieniem odporności jest także  zalecana przez lekarzy w profilaktyce osteoporozy. W tym celu powinno się spożywać dzienne  100–500 mg  witaminy C. 

W jaki sposób można zregenerować i wzmocnić kości? 

 

Po pierwsze zmień dietę

Jedz warzywa. Kapusta, szpinak, sałata, brokuły, zawierają  witaminę K, ktora chroni kości przed złamaniem. 

Ogranicz sól. Powoduje ona utratę wapnia z moczem. Zastąp ją  ziołami – np.  bazylią, rozmarynem  czy tymiankiem
Ogranicz jedzenie slodyczy.Cukier  „wyciąganie” wapń  z kości
Ogranicz ilość wypijanej kawy. Kofeina powoduje utratę wapnia z kości. Dziennie możesz wypić dwie filiżanki kawy. 
Ostrożnie z alkoholem. Upośledza on przemianę witaminy D i zmniejsza wchłanianie wapia z jelit. 

 

Ruszaj się

Każda aktywność  fizyczna, a szczególnie  spacery, pobudzają tworzenie się masy kostnej. Ruch poprawiai zwiększa  zakres ruchu stawów, wzmacnia mięśnie,  podtrzymujące szkielet. 
Pamietaj, że aby ćwiczenia przyniosły efekty, musisz wykonywać je systematycznie. 


Wystawi twarz do słońca

Pod wpływem działania promieni UV w organizmie wytwarzana jest witamina D, która zwiększa przyswajanie wapnia aż  o 80%. Udowodniono, że już  10 minutoa kąpieli słoneczna (bez nałożenia kremu z filtrem)  wystarczy,  aby wytworzona zostala odpowiedniailość  witaminy D, która pozwoli na przyswojenie wapnia z pozywienia. 


Stosuj suplementacje

Wybierając suplement wzmacniający kości sprawdź, czy zawiera w składzie nastepujące substancje: 


Wapń- odpowiada za mocne kości, zdrowe zęby, odpowiednią krzepliwość krwi, doby  sen i nastrój. W organizmie doroslego człowieka dorosłego znajduje się  go ok.  1 kilograma wapnia. W tym 99%  zmagazynowane jest w tkance kostnej, a tylko 1%. znajduje się w pozostałych tkankach. Pamiętaj, że stosowanie suplementow z wapniem wpływa na działanie jednocześnie zażywanych leków. Wapń zmiejsza też wchlanianie żelaza. Zapoznaj się z naszym rankingiem preparatów zawierajacych wapń. 

Witamina D Wystepuje w dwoch postaciach: D2 (ergokalcyferol) – dostarczana  z jedzeniem i D3  powstaje w skórze pod wpływem promieni ultrafioletowych. Po przejściu przez watrobę jest najbardziej skuteczna, dlatego choroby nerek lub wętroby mogą spowodować niedobór witaminy D. 

Magnez – W tkance kostnej znajduje sie ponad 60% tego pierwiastka.  Wchłanianie magnezu jest większe jeślispożywany  jest razem z witaminą B6. Zwroć na to uwagę wybierając preparat magnezowy. 

Witamina K –  Zmniejsza ryzyko złamań kości, bierze udział w procesie wiązania wapnia w kościach i stymuluje  osteopotynę, substancję decydująca o gęstości kości. 

Witamina C – jest niezbędna do syntezy głównego składnika kości, czyli kolagenu. Witamina C kojarzona najczęściej ze wzmacnianieniem odporności jest także  zalecana przez lekarzy w profilaktyce osteoporozy. W tym celu powinno się spożywać dzienne  100–500 mg  witaminy C.