Najlepsze produkty na przyrost masy mięśniowej

Ranking - odżywki na masę Najlepsze produkty na przyrost masy mięśniowej

Budowanie masy mięśniowej niejednokrotnie okazuje się trudniejsze niż zrzucenie zbędnych kilogramów, jednocześnie jest to podstawowym celem treningu siłowego. Podstawowa wiedza o treningu, diecie oraz suplementacji podczas budowania masy jest kluczowa i może pozwolić nam uniknąć drobnych potknięć i pomyłek. Jak bezpiecznie i skutecznie osiągnąć masę mięśniową? Przeczytaj artykuł, który znajduje się pod poniższym rankingiem.

Dieta podczas budowania masy 

Odpowiednia dieta jest kluczowym elementem każdego treningu. W przypadku budowania masy ważna jest odpowiednia ilość białka, węglowodanów oraz tłuszczy w diecie. W tym przypadku jednak białko ma dla nas największe znaczenie. Dawka białka, którą codziennie powinni dostarczać do organizmu sportowcy, to około 2-3,5 grama na kilogram masy ciała. Równie ważne jest dostarczenie podstawowego źródła energii dla mięśni, u których występuje szybki proces przemiany materii. Pomogą nam w tym węglowodany, a także tłuszcze.

Jeśli nie jesteśmy w stanie dostarczyć organizmowi wystarczającej dawki węglowodanów czy białka, warto do codziennej diety włączyć odżywki, które szybko uzupełnią braki.

Trening na masę, zasady ogólne

Treningi na masę powinny być przede wszystkim systematyczne. Koncentrujemy się tutaj na zwiększaniu obciążeń- im bardziej przeciążamy mięśnie, tym szybciej budujemy masę mięśniową. Musimy jednak pamiętać, że trening nie może być zbyt intensywny, ponieważ może on przyczynić się do spalania tkanki, a nie jej rozrostu.

Trening na masę, podstawowe zasady:

- Rozgrzej się. Dzięki rozgrzewce  przygotujesz organizm do treningu i unikniesz kontuzji.

- Ćwicz systematycznie. Systematyczność pomoże ci w realizacji założonego planu.

- Angażuj każdy mięsień. Podczas treningu na masę, każdy mięsień powinien pracować jak najmocniej.

- Dobieraj odpowiednie ciężary. Odpowiednie to takie, które pozwolą na poprawne wykonanie złożonej ilości powtórzeń i serii.

- Trenuj powoli i dokładnie. Kontroluj swój ruch i pamiętaj, że zbytnia intensywność przyczyni się do efektu odwrotnego niż zamierzany.

- Systematycznie zwiększaj liczbę powtórzeń, serii oraz obciążeń. Pozwoli to na szybki rozrost masy.

- Urozmaicaj treningi. Dzięki temu dostarczysz mięśniom dodatkowych bodźców do wzrostu.

- Zmieniaj trening. Niestety mięśnie szybko przyzwyczajają się do wykonywanych ćwiczeń, dlatego ważne byś co ok. 7 tygodni wprowadzał zmiany do treningu.

Odpoczynek i regeneracja podczas budowania masy

Pomiędzy seriami ćwiczeń oraz przed kolejnym ćwiczeniem musimy ustalić sobie krótkie przerwy na szybką regenerację. Pomoże nam to w uniknięciu przetrenowania, a tym samym, niszczenia mięśni. Dzień po treningu powinien być dniem regeneracji. To właśnie podczas odpoczynku rosną nam mięśnie i dlatego odpoczynek jest kluczowy podczas budowania masy mięśniowej. Bez odpowiedniej regeneracji mięśnie nie będą miały czasu na wzrost. Dodatkowym czynnikiem pomagającym w regeneracji może być pływanie, gra w koszykówkę czy w piłkę nożną.

Dieta podczas budowania masy 

Odpowiednia dieta jest kluczowym elementem każdego treningu. W przypadku budowania masy ważna jest odpowiednia ilość białka, węglowodanów oraz tłuszczy w diecie. W tym przypadku jednak białko ma dla nas największe znaczenie. Dawka białka, którą codziennie powinni dostarczać do organizmu sportowcy, to około 2-3,5 grama na kilogram masy ciała. Równie ważne jest dostarczenie podstawowego źródła energii dla mięśni, u których występuje szybki proces przemiany materii. Pomogą nam w tym węglowodany, a także tłuszcze.

Jeśli nie jesteśmy w stanie dostarczyć organizmowi wystarczającej dawki węglowodanów czy białka, warto do codziennej diety włączyć odżywki, które szybko uzupełnią braki.

Trening na masę, zasady ogólne

Treningi na masę powinny być przede wszystkim systematyczne. Koncentrujemy się tutaj na zwiększaniu obciążeń- im bardziej przeciążamy mięśnie, tym szybciej budujemy masę mięśniową. Musimy jednak pamiętać, że trening nie może być zbyt intensywny, ponieważ może on przyczynić się do spalania tkanki, a nie jej rozrostu.

Trening na masę, podstawowe zasady:

- Rozgrzej się. Dzięki rozgrzewce  przygotujesz organizm do treningu i unikniesz kontuzji.

- Ćwicz systematycznie. Systematyczność pomoże ci w realizacji założonego planu.

- Angażuj każdy mięsień. Podczas treningu na masę, każdy mięsień powinien pracować jak najmocniej.

- Dobieraj odpowiednie ciężary. Odpowiednie to takie, które pozwolą na poprawne wykonanie złożonej ilości powtórzeń i serii.

- Trenuj powoli i dokładnie. Kontroluj swój ruch i pamiętaj, że zbytnia intensywność przyczyni się do efektu odwrotnego niż zamierzany.

- Systematycznie zwiększaj liczbę powtórzeń, serii oraz obciążeń. Pozwoli to na szybki rozrost masy.

- Urozmaicaj treningi. Dzięki temu dostarczysz mięśniom dodatkowych bodźców do wzrostu.

- Zmieniaj trening. Niestety mięśnie szybko przyzwyczajają się do wykonywanych ćwiczeń, dlatego ważne byś co ok. 7 tygodni wprowadzał zmiany do treningu.

Odpoczynek i regeneracja podczas budowania masy

Pomiędzy seriami ćwiczeń oraz przed kolejnym ćwiczeniem musimy ustalić sobie krótkie przerwy na szybką regenerację. Pomoże nam to w uniknięciu przetrenowania, a tym samym, niszczenia mięśni. Dzień po treningu powinien być dniem regeneracji. To właśnie podczas odpoczynku rosną nam mięśnie i dlatego odpoczynek jest kluczowy podczas budowania masy mięśniowej. Bez odpowiedniej regeneracji mięśnie nie będą miały czasu na wzrost. Dodatkowym czynnikiem pomagającym w regeneracji może być pływanie, gra w koszykówkę czy w piłkę nożną.

Może zainteresuje Cię również:

kreatyna

Co warto wiedzieć o stosowaniu kreatyny?

odżywki

Konsekwencje przyjmowania sterydów anabolicznych

odżywki na masę

Czy rzeczywiście wszyscy mogą korzystać z gainerów?

wytrzymałość

Najlepsze produkty na wytrzymałość

odżywki na siłę

Najlepsze produkty na wzmocnienie siły

odżywki na rzeźbę

Najlepsze produkty na rzeźbę