Najlepsze produkty na stres

Ranking - stres Najlepsze produkty na stres

Jak poradzić sobie ze stresem?

Stres to naturalna reakcja obronna organizmu. Problem pojawia się, gdy stresujące sytuacje oddziałują na samopoczucie oraz stan zdrowia. Czy ze stresem można sobie poradzić?

Stres – dobry czy zły?

Za stres uważa się negatywne odczucie, która pojawia się w związku z zagrażającą jednostce sytuacją. Niebezpieczeństwo to należy rozumieć zarówno dosłownie, jak i w związku z nerwowymi, codziennymi wydarzeniami. W takich chwilach wyraźnie wzrasta poziom adrenaliny we krwi. Za jej wytwarzanie odpowiedzialna jest nadnercza, niewielki gruczoł usytuowany w okolicy nerki. To właśnie adrenalina odpowiada za przyspieszenie pulsu, poszerzenie naczyń krwionośnych i poszerzenie źrenic, a także natychmiastową reakcję, gotowość do ucieczki lub walki. Hormon ten reguluje poziom glukozy we krwi, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz wspomaga produkcję soków trawiennych i śliny. Mimo to częste odczuwanie stresu szkodzi dobremu samopoczuciu oraz zdrowiu, stopniowo doprowadzając do pojawienia się wielu schorzeń, których leczenie jest długotrwałe.

W zależności od predyspozycji stres może wiązać się z różnymi czynnikami. Naturalnym jest to, że w ważnej dla człowieka chwili pojawia się nadmierna nerwowość, objawiająca się lekkimi drgawkami, zawrotami głowy czy problemami z koncentracją. Bywa jednak, że stres oddziałuje na człowieka pozytywnie, pomagając w wykonywanej czynności i chroniąc przed zasłabnięciem. Z reguły stres traktuje się jednak jako zjawisko negatywne, które wpływa na pracę całego organizmu. Szczególnie szkodliwy jest nadmierny stres, kiedy to do kryzysowych, nerwowych sytuacji dochodzi zbyt często.

Powód do nerwów

Według statystyk, najwięcej stresu wiąże się z pracą zawodową, a następnie sytuacją rodzinną. Nieco rzadziej zdarza nam się denerwować w przypadku kontaktu z przyjaciółmi. Do stresujących sytuacji można również zaliczyć kontakt z przedstawicielami różnych instytucji, na przykład w urzędach. Osoby, które łatwo dają się wyprowadzić z równowagi, codziennie muszą zmagać się z nieprzyjemnymi sytuacjami, na przykład podczas stania w korku. Zdarza się, że do stresujących powodów zalicza się również ogólną sytuację w kraju lub na świecie. Na rodzaj i poziom stresu wpływają również wydarzenia dramatyczne i nieoczekiwane. Bez względu jednak na to, jakie czynniki wywołują stres, lekarze zgadzają się co do tego, że jest on przyczyną całej listy niebezpiecznych chorób.

Stres odpowiedzialny za choroby

Naukowcy coraz częściej zaznaczają, że stres jest jednym z głównych czynników chorób serca oraz układu krążenia. Do listy schorzeń należy również dodać problemy z nerkami, cukrzycę, rozwój chorób autoimmunologicznych oraz nowotworowych czy schorzeń układu pokarmowego (wrzody żołądka i dwunastnicy, powolny metabolizm, wzdęcia, zaparcia). Do tego pojawia się bezsenność, która potęguje uczucie wyczerpania związanego ze stresem. W wyniku nadmiernego stresu pogorszeniu ulega odporność organizmu, w wyniku czego znacznie łatwiej o zakażenie. Osoba nerwowa przykłada mniejszą wagę do odżywiania, częściej sięga po przetworzone produkty lub nie może przyjmować pokarmu, doprowadza również do odwodnienia organizmu. W związku z długotrwałą pracą oraz masą obowiązków mogą też pojawić się bóle pleców zlokalizowane w kręgosłupie, barkach czy szyi. To właśnie ta część ciała napina się w wyniku nadmiernego stresu, co z czasem może wywołać dyskomfort.

Stres chorobą XXI wieku?

Nadmierny stres przyczynia się do pogłębiania się problemów z samooceną oraz wiarą we własne możliwości. Do tego mogą dołączyć kłopoty z pamięcią i koncentracją, co z czasem doprowadza do depresji oraz stanów lękowych. Wreszcie stres wpływa nie tylko na zdrowie i samopoczucie, ale także kontakty międzyludzkie – pogłębia się i zmienia swój charakter, zaczyna dominować nad człowiekiem, doprowadzając do nerwowych sytuacji, na które często reaguje się niekontrolowanym gniewem, a nawet agresją. Obecnie naukowcy zastanawiają się nad tym, czy należy uznać stres za jedno z poważniejszych współczesnych schorzeń.

Czy ze stresem można sobie poradzić?

Na nadmierny stres istnieje wiele różnych metod, ale ich skuteczność uzależniona jest od przyczyn nerwowych sytuacji. Ponadto zestresowana powinna zmienić styl życia, by zauważyć efekty i w niedługim czasie pozbyć się nadmiernego stresu. Przede wszystkim należy przyjrzeć się swojej diecie, którą uzupełnić trzeba o świeże warzywa, owoce i inne wartościowe produkty, będące źródłem wartościowych składników odżywczych. Skuteczne okażą się również mieszanki ziołowe z dodatkiem chmielu, głogu, dziurawca, lawendy, melisy, rumianku lub pokrzywy.

Warto wyeliminować te czynniki, które wpływają negatywnie na samopoczucie i wzmagają uczucie stresu. Konieczne mogą okazać się silne postanowienia: pozbycie nałogów, zmiana pracy lub środowiska, w którym żyjemy, znalezienie czasu na odpoczynek, uprawianie sportu. Zwłaszcza aktywność fizyczna pozwala lepiej radzić sobie ze stresem. Czasem konieczny jest odpoczynek, wyjazd na kilka dni może przynieść ukojenie i zarazem rozwiązanie ciążącego na zestresowanej osobie problemu.

W radzeniu sobie ze stresem najważniejsze są ćwiczenia oddechowe. Opanowanie umiejętności oddychania w taki sposób, by spowolnić krążenie i uregulować pracę serca przydaje się w sytuacjach stresowych. W ten sposób oddziałujemy na układ współczulny, kontrolując tym samym wydzielanie adrenaliny. W wielu przypadkach konieczna może okazać się pomoc specjalisty, zwłaszcza jeśli stres przyczynił się do rozwoju depresji. Psychiatra dobierze odpowiednią, zindywidualizowaną terapię dla osoby narażonej na nadmierny stres.

Stres – dobry czy zły?

Za stres uważa się negatywne odczucie, która pojawia się w związku z zagrażającą jednostce sytuacją. Niebezpieczeństwo to należy rozumieć zarówno dosłownie, jak i w związku z nerwowymi, codziennymi wydarzeniami. W takich chwilach wyraźnie wzrasta poziom adrenaliny we krwi. Za jej wytwarzanie odpowiedzialna jest nadnercza, niewielki gruczoł usytuowany w okolicy nerki. To właśnie adrenalina odpowiada za przyspieszenie pulsu, poszerzenie naczyń krwionośnych i poszerzenie źrenic, a także natychmiastową reakcję, gotowość do ucieczki lub walki. Hormon ten reguluje poziom glukozy we krwi, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz wspomaga produkcję soków trawiennych i śliny. Mimo to częste odczuwanie stresu szkodzi dobremu samopoczuciu oraz zdrowiu, stopniowo doprowadzając do pojawienia się wielu schorzeń, których leczenie jest długotrwałe.

W zależności od predyspozycji stres może wiązać się z różnymi czynnikami. Naturalnym jest to, że w ważnej dla człowieka chwili pojawia się nadmierna nerwowość, objawiająca się lekkimi drgawkami, zawrotami głowy czy problemami z koncentracją. Bywa jednak, że stres oddziałuje na człowieka pozytywnie, pomagając w wykonywanej czynności i chroniąc przed zasłabnięciem. Z reguły stres traktuje się jednak jako zjawisko negatywne, które wpływa na pracę całego organizmu. Szczególnie szkodliwy jest nadmierny stres, kiedy to do kryzysowych, nerwowych sytuacji dochodzi zbyt często.

Powód do nerwów

Według statystyk, najwięcej stresu wiąże się z pracą zawodową, a następnie sytuacją rodzinną. Nieco rzadziej zdarza nam się denerwować w przypadku kontaktu z przyjaciółmi. Do stresujących sytuacji można również zaliczyć kontakt z przedstawicielami różnych instytucji, na przykład w urzędach. Osoby, które łatwo dają się wyprowadzić z równowagi, codziennie muszą zmagać się z nieprzyjemnymi sytuacjami, na przykład podczas stania w korku. Zdarza się, że do stresujących powodów zalicza się również ogólną sytuację w kraju lub na świecie. Na rodzaj i poziom stresu wpływają również wydarzenia dramatyczne i nieoczekiwane. Bez względu jednak na to, jakie czynniki wywołują stres, lekarze zgadzają się co do tego, że jest on przyczyną całej listy niebezpiecznych chorób.

Stres odpowiedzialny za choroby

Naukowcy coraz częściej zaznaczają, że stres jest jednym z głównych czynników chorób serca oraz układu krążenia. Do listy schorzeń należy również dodać problemy z nerkami, cukrzycę, rozwój chorób autoimmunologicznych oraz nowotworowych czy schorzeń układu pokarmowego (wrzody żołądka i dwunastnicy, powolny metabolizm, wzdęcia, zaparcia). Do tego pojawia się bezsenność, która potęguje uczucie wyczerpania związanego ze stresem. W wyniku nadmiernego stresu pogorszeniu ulega odporność organizmu, w wyniku czego znacznie łatwiej o zakażenie. Osoba nerwowa przykłada mniejszą wagę do odżywiania, częściej sięga po przetworzone produkty lub nie może przyjmować pokarmu, doprowadza również do odwodnienia organizmu. W związku z długotrwałą pracą oraz masą obowiązków mogą też pojawić się bóle pleców zlokalizowane w kręgosłupie, barkach czy szyi. To właśnie ta część ciała napina się w wyniku nadmiernego stresu, co z czasem może wywołać dyskomfort.

Stres chorobą XXI wieku?

Nadmierny stres przyczynia się do pogłębiania się problemów z samooceną oraz wiarą we własne możliwości. Do tego mogą dołączyć kłopoty z pamięcią i koncentracją, co z czasem doprowadza do depresji oraz stanów lękowych. Wreszcie stres wpływa nie tylko na zdrowie i samopoczucie, ale także kontakty międzyludzkie – pogłębia się i zmienia swój charakter, zaczyna dominować nad człowiekiem, doprowadzając do nerwowych sytuacji, na które często reaguje się niekontrolowanym gniewem, a nawet agresją. Obecnie naukowcy zastanawiają się nad tym, czy należy uznać stres za jedno z poważniejszych współczesnych schorzeń.

Czy ze stresem można sobie poradzić?

Na nadmierny stres istnieje wiele różnych metod, ale ich skuteczność uzależniona jest od przyczyn nerwowych sytuacji. Ponadto zestresowana powinna zmienić styl życia, by zauważyć efekty i w niedługim czasie pozbyć się nadmiernego stresu. Przede wszystkim należy przyjrzeć się swojej diecie, którą uzupełnić trzeba o świeże warzywa, owoce i inne wartościowe produkty, będące źródłem wartościowych składników odżywczych. Skuteczne okażą się również mieszanki ziołowe z dodatkiem chmielu, głogu, dziurawca, lawendy, melisy, rumianku lub pokrzywy.

Warto wyeliminować te czynniki, które wpływają negatywnie na samopoczucie i wzmagają uczucie stresu. Konieczne mogą okazać się silne postanowienia: pozbycie nałogów, zmiana pracy lub środowiska, w którym żyjemy, znalezienie czasu na odpoczynek, uprawianie sportu. Zwłaszcza aktywność fizyczna pozwala lepiej radzić sobie ze stresem. Czasem konieczny jest odpoczynek, wyjazd na kilka dni może przynieść ukojenie i zarazem rozwiązanie ciążącego na zestresowanej osobie problemu.

W radzeniu sobie ze stresem najważniejsze są ćwiczenia oddechowe. Opanowanie umiejętności oddychania w taki sposób, by spowolnić krążenie i uregulować pracę serca przydaje się w sytuacjach stresowych. W ten sposób oddziałujemy na układ współczulny, kontrolując tym samym wydzielanie adrenaliny. W wielu przypadkach konieczna może okazać się pomoc specjalisty, zwłaszcza jeśli stres przyczynił się do rozwoju depresji. Psychiatra dobierze odpowiednią, zindywidualizowaną terapię dla osoby narażonej na nadmierny stres.

Może zainteresuje Cię również:

Lista produktów, które obniżą Twój stres

Zapewne bardzo dużo osób w swojej kuchni będzie...

Nadmierny stres przyczyną chorób cywilizacyjnych

Żyjemy w bardzo stresujących czasach i...

Joga lekarstwem na stres

Stres – blokuje, wypala, może nawet doprowadzić...

Najlepsze produkty na stres

Jak poradzić sobie ze stresem? Stres to naturalna reakcja obronna organizmu. Problem pojawia...