Ranking

Wróć do wszystkich rankingów
Opuchnięte nogi

Opuchnięte nogi

Sprawdzone sposoby na opuchnięte nogi

Z obrzękiem nóg muszą zmagać się osoby, które na co dzień spędzają czas w pozycji siedzącej lub stojącej. Po całym dniu pracy nogi stają się ociężałe i opuchnięte. Na szczęście można sobie z tym skutecznie poradzić.

  • 1

    Heparin Hasco

    5.05 opinii: 1

    Heparin Hasco to preparat dostępny w postaci żelu. Wskazaniem do stosowania żelu są następujące... czytaj więcej

  • 3

    Venoruton Gel

    4.55 opinii: 2

    Venoruton Gel to preparat dostępny w postaci żelu. Wskazaniem do stosowania preparatu Venoruton... czytaj więcej

  • 4

    Lioton 1000

    4.55 opinii: 2

    Żel Lotion 1000 to środek wspomagający leczenie żylaków kończyn dolnych. Żel Lotion 1000... czytaj więcej

  • 5

    Venotrex

    4.05 opinii: 1

    Venotrex to preparat dostępny w postaci kapsułek. Preparat w szczególności rekomendowany... czytaj więcej

  • 7

    Venescin Forte

    4.05 opinii: 9

    Venescin Forte jest preparatem, który zalecany jest pacjentom z niewydolnością żylną,... czytaj więcej

  • Bolesna opuchlizna nóg

    Na obrzęk nóg często skarżą się kobiety, które w ciągu dnia wykonują pracę w pozycji siedzącej lub stojącej. Takie ułożenie ciała nie sprzyja prawidłowemu przepływowi krwi, stąd pojawia się tkliwa i bolesna opuchlizna kostek oraz łydek. Winna opuchliźnie jest również gromadząca się w organizmie woda, która jest głównym czynnikiem odpowiedzialnym za obrzęk i ciężkość nóg. Przyczyną opuchlizny może być nie tylko wykonywany zawód – nierzadko schorzenie to bywa objawem niedoczynności tarczycy, problemów z nerkami czy zaburzeń krążenia. Jeśli nie ma pewności co do przyczyn powstawania obrzęku, warto wybrać się do lekarza i zbadać krążenie.

    Winne opuchliźnie jest gromadzenie płynów w przestrzeniach międzykomórkowych. W takich momentach pojawia się trudność podczas wkładania ciasnego obuwia oraz ubrań, trudno również utrzymać pionową postawę ciała, a podczas siedzenia przy biurku choremu doskwiera nieprzyjemne uczucie mrowienia. Na szczęście z obrzękiem nóg można sobie skutecznie poradzić. Mimo to jednak warto wprowadzić kilka zmian, by nie dopuścić do powstania opuchlizny.

    Domowe spa dla zmęczonych nóg

    Po całym dniu spędzonym w pracy trudno poradzić sobie z uporczywym bólem. Czy można zmniejszyć obrzęk oraz przynieść ulg zmęczonym nogom? Oczywiście, należy jednak znaleźć nieco czasu i dać sobie kilka minut na odpoczynek. Obrzęk wokół kostek można zlikwidować, mocząc stopy w ciepłej wodzie z dodatkiem pachnącej soli do kąpieli. Takie swoiste spa dla stóp przyniesie im ukojenie, przyspieszy krążenie oraz zmniejszy opuchliznę. Po kąpieli należy delikatnie wytrzeć stopy i nałożyć na nie rozgrzewający krem, który dodatkowo usprawni krążenie krwi.

    Opuchniętym łydkom pomoże z kolei kojący masaż – należy pamiętać, by mocno uciskać skórę i kierować dłonie w stronę pleców, tak by pobudzić krążenie. Masaż zadziała przeciwbólowo, skutecznie rozprowadzi płyny gromadzące się w przestrzeniach międzykomórkowych. Zwieńczeniem tego zabiegu może być nałożenie kremu lub balsamu do ciała o właściwościach chłodzących, które przyniosą nogom upragnione ukojenie. By odczuć wyraźną ulgę, warto siedzieć z uniesionymi nogami, trzymając je na taborecie lub stołku. By przywrócić prawidłowe krążenie, można również oprzeć stopy o ścianę i wyprostować nogi. Po chwili odczuwalna będzie wyraźna ulga. Jeśli nie lubisz masażu lub nie masz siły, by wykonać go samodzielnie, z pomocą przyjdą chłodne okłady, które zmniejszą obrzęk wokół kostek, załagodzą ból oraz przyjemnie schłodzą zmęczone nogi.

    Profesjonalna pomoc dla nóg

    Nie pomagają masaże ani chłodne okłady? W takich momentach warto zdecydować się na inne środki, które zminimalizują opuchliznę i złagodzą ból kostek oraz łydek. W aptekach oraz drogeriach dostępne są specjalne rajstopy, podkolanówki i skarpetki, które zmniejszają opuchliznę, a także gwarantują komfort podczas pracy. Ich stosowanie zalicza się do kompresoterapii, czyli leczenia uciskiem. Rajstopy wykonane ze specjalnego tworzywa masują opuchnięte kończyny poprzez ucisk, by w ten sposób pobudzić krążenie i tym samym zminimalizować obrzęk. Podobne działanie wykazują skarpetki, które równie skutecznie radzą sobie z opuchlizną wokół kostek.

    Z pomocą przyjdą też specjalistyczne preparaty o działaniu łagodzącym. Ze swej skuteczności znane są maści oraz żele rozgrzewające z dodatkiem kwiatu kasztanowca – roślina to działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo, usprawniając przy tym pracę naczyń krwionośnych. Ukojenie przyniosą również wszelkie preparaty z dodatkiem mentolu, który przyjemnie chłodzi i zmniejsza opuchliznę. Żele oraz kremy mają lekką konsystencję, szybko się wchłaniają w głąb skóry, sięgając do jej głębszych warstw, w których gromadzą się płyny wywołujące opuchliznę.

    Jak zapobiec powstawaniu obrzęków?

    Na szczęście przed opuchlizną nóg można się uchronić. Wystarczy wprowadzić kilka zmian, a także zdrowiej się odżywiać, by uniknąć powstawania bolesnej opuchlizny. Podczas pracy warto więcej się ruszać i odnaleźć czas na przerwy, podczas których można spacerować, a tym samym pobudzić krążenie. Dobrze też od czasu do czasu poćwiczyć – poruszać nogami, wykonać kilka obrotów kostkami oraz zginać i prostować nogi. Na co dzień również warto jak najczęściej spacerować, a także wykonywać proste ćwiczenia rozciągające oraz ogólnorozwojowe. Dzięki temu nogi lepiej będą znosić dodatkowy wysiłek, a krążenie krwi zostanie skutecznie pobudzone.

    W radzeniu sobie z opuchlizną nóg pomocny okaże się również sport – marsz, bieganie, pływanie czy jazda na rowerze to dyscypliny, które doskonale poprawiają sprawność nóg. Dzięki temu łatwiej uchronić się przed nieprzyjemnymi dolegliwościami wynikającymi z pracy w pozycji siedzącej lub stojącej. Warto również dokładnie przyjrzeć się swojej diecie i wyeliminować z niej przetworzone produkty pełne węglowodanów oraz soli – jak wiadomo, sód sprzyja gromadzeniu wody w organizmie, która jest następstwem opuchlizny. W jadłospisie powinno znaleźć się za to więcej warzyw, owoców, łagodnych przypraw oraz wody. Należy również zrezygnować z noszenia obcisłych rzeczy – jeansów, rajstop oraz skarpetek, które utrudniają przepływ krwi.