Najlepsze produkty na skurcze mięśni

Ranking - skurcze mięśni Najlepsze produkty na skurcze mięśni

Skurcze mięśni są wynikiem impulsów płynących z ośrodków nerwowych do włókien mięśniowych. To właśnie dzięki skurczom, a dokładniej zsynchronizowaniu skurczy różnych grup mięśni szkieletowych, możemy się poruszać. Pewnie zastanawiasz się jak ból, który często odczuwany jest w łydce czy stopie, pomaga ci w poruszaniu się? Otóż ów nagły i mimowolny skurcz mięśnia, któremu towarzyszy mocny i kłujący ból poprawnie nazywany jest kurczem. Powszechnie pojęcia te stosowane są zamiennie. Kurcze mogą pojawiać się u każdego z nas i w każdej chwili, a w szczególności podczas spoczynku. Jakie mogą być przyczyny skurczów mięśni? Czego są objawem? I jak sobie z nimi radzić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz pod poniższym rankingiem.

Przyczyny i objawy skurczy mięśni

- Niedobór soli i minerałów
O zaburzeniu gospodarki kwasowo-zasadowej i mineralnej krwi świadczyć mogą skurcze mięśni nóg, które pojawiają się najczęściej w nocy i są nagłe. Mogą one również świadczyć o złej diecie (niepełnowartościowej) lub być efektem odchudzania się z zastosowaniem środków moczopędnych. Tego typu skurcze są również efektem wypłukiwania magnezu i potasu przez spożywanie mocnej kawy w dużych ilościach. Warto więc ograniczyć picie mocnej kawy i rozpocząć przyjmowanie preparatów witaminowych zawierających magnez i potas.

- Przetrenowanie
Reakcją organizmu na przemęczenie spowodowane nadmiernym wysiłkiem fizycznym jest sztywność mięśni i nagle pojawiający się ból. Zazwyczaj odczuwamy to w mięśniach przedramienia i nóg. Takie skurcze opadają osoby, które przystępują do treningu bez odpowiedniej rozgrzewki lub które pomijają rozciąganie na końcu.

- Zasiedzenie
Siedzenie w jednej pozycji przez długi czas może powodować skurcze. Jest to wynikiem zaciskania się naczyń krwionośnych, które chcą w ten sposób obronić się przed większym niedoborem składników odżywczych. Dotyczy to obszarów, do których dopływa mniej krwi przez np. „trzymanie nogi na nodze” czy „siedzeniu na nodze”.

- Żylaki
Lekkie kurcze, odczuwane najczęściej jako ból całych łydek, mogą oznaczać złą kondycję żył. Jeśli dodatkowo kurczom towarzyszy obrzęk kostek lub stóp warto niezwłocznie udać się do lekarza.

- Odwodnienie i przegrzanie
Przegrzanie spowodowane zbyt długim pobytem na plaży czy w solarium również może powodować skurcze. Pojawiają się one wówczas w łydkach, ramionach, a nawet na brzuchu.

- Miażdżyca
Kurcze niezbyt silne, ale występujące wraz z bólem stóp, ud, łydek czy bioder powinny skupić twoją uwagę, ponieważ mogą być skutkiem niedotlenionych i niedożywionych naczyń krwionośnych. Jeśli zaobserwujesz podobne dolegliwości, zgłoś się do lekarza. Im szybciej, tym lepiej.

Jak radzić sobie z bolesnymi skurczami mięśni?

Kiedy dopadnie nas bolesny kurcz mięśni, warto wykonać masaż lub „rozcierać” rękoma bolące miejsce. Pomocny jest również ciepły prysznic, który rozluźni mięśnie. Innym i bardzo powszechnym sposobem jest naciąganie bolącego mięśnia, niestety często jest to bardzo bolesne i utrudnione przy silnym skurczu. Co ważne lik przeciwbólowe nie wpływają na złagodzenie bólów kurczowych. W przypadku częstych kurczy możemy wspomóc nasz organizm środkami, które działają rozluźniająco na mięśnie lub zacząć stosować łagodne środki uspokajające. W zależności od podejrzewanej przyczyny występowania skurczy ważne będzie wyeliminowanie tego czynnika. Podstawowe zalecenia do walki ze skurczami to:

- zaprzestanie palenia tytoniu,
- zmniejszenie masy ciała (w przypadku nadwagi),
- suplementacja magnezem i potasem,
- pełnowartościowa dieta,
- regularne wykonywanie ćwiczeń fizycznych (z uwzględnieniem rozgrzewki i rozciągania),
- zmniejszenie ilości cholesterolu i tłuszczów nasyconych w diecie,
- prawidłowe leczenie i kontrola cukrzycy i nadciśnienia tętniczego.

Przyczyny i objawy skurczy mięśni

- Niedobór soli i minerałów
O zaburzeniu gospodarki kwasowo-zasadowej i mineralnej krwi świadczyć mogą skurcze mięśni nóg, które pojawiają się najczęściej w nocy i są nagłe. Mogą one również świadczyć o złej diecie (niepełnowartościowej) lub być efektem odchudzania się z zastosowaniem środków moczopędnych. Tego typu skurcze są również efektem wypłukiwania magnezu i potasu przez spożywanie mocnej kawy w dużych ilościach. Warto więc ograniczyć picie mocnej kawy i rozpocząć przyjmowanie preparatów witaminowych zawierających magnez i potas.

- Przetrenowanie
Reakcją organizmu na przemęczenie spowodowane nadmiernym wysiłkiem fizycznym jest sztywność mięśni i nagle pojawiający się ból. Zazwyczaj odczuwamy to w mięśniach przedramienia i nóg. Takie skurcze opadają osoby, które przystępują do treningu bez odpowiedniej rozgrzewki lub które pomijają rozciąganie na końcu.

- Zasiedzenie
Siedzenie w jednej pozycji przez długi czas może powodować skurcze. Jest to wynikiem zaciskania się naczyń krwionośnych, które chcą w ten sposób obronić się przed większym niedoborem składników odżywczych. Dotyczy to obszarów, do których dopływa mniej krwi przez np. „trzymanie nogi na nodze” czy „siedzeniu na nodze”.

- Żylaki
Lekkie kurcze, odczuwane najczęściej jako ból całych łydek, mogą oznaczać złą kondycję żył. Jeśli dodatkowo kurczom towarzyszy obrzęk kostek lub stóp warto niezwłocznie udać się do lekarza.

- Odwodnienie i przegrzanie
Przegrzanie spowodowane zbyt długim pobytem na plaży czy w solarium również może powodować skurcze. Pojawiają się one wówczas w łydkach, ramionach, a nawet na brzuchu.

- Miażdżyca
Kurcze niezbyt silne, ale występujące wraz z bólem stóp, ud, łydek czy bioder powinny skupić twoją uwagę, ponieważ mogą być skutkiem niedotlenionych i niedożywionych naczyń krwionośnych. Jeśli zaobserwujesz podobne dolegliwości, zgłoś się do lekarza. Im szybciej, tym lepiej.

Jak radzić sobie z bolesnymi skurczami mięśni?

Kiedy dopadnie nas bolesny kurcz mięśni, warto wykonać masaż lub „rozcierać” rękoma bolące miejsce. Pomocny jest również ciepły prysznic, który rozluźni mięśnie. Innym i bardzo powszechnym sposobem jest naciąganie bolącego mięśnia, niestety często jest to bardzo bolesne i utrudnione przy silnym skurczu. Co ważne lik przeciwbólowe nie wpływają na złagodzenie bólów kurczowych. W przypadku częstych kurczy możemy wspomóc nasz organizm środkami, które działają rozluźniająco na mięśnie lub zacząć stosować łagodne środki uspokajające. W zależności od podejrzewanej przyczyny występowania skurczy ważne będzie wyeliminowanie tego czynnika. Podstawowe zalecenia do walki ze skurczami to:

- zaprzestanie palenia tytoniu,
- zmniejszenie masy ciała (w przypadku nadwagi),
- suplementacja magnezem i potasem,
- pełnowartościowa dieta,
- regularne wykonywanie ćwiczeń fizycznych (z uwzględnieniem rozgrzewki i rozciągania),
- zmniejszenie ilości cholesterolu i tłuszczów nasyconych w diecie,
- prawidłowe leczenie i kontrola cukrzycy i nadciśnienia tętniczego.

Może zainteresuje Cię również:

nauka

Najlepsze produkty na szybką naukę

antyoksydanty

Antyoksydanty - ranking najpopularniejszych produktów

chrom

Chrom — ranking najlepszych produktów