Najlepsze produkty na zmęczenie

Ranking - zmęczenie Najlepsze produkty na zmęczenie

W większości przypadków senność i zmęczenie w ciągu dnia wynikają z chwilowego osłabienia organizmu, ale również z przygnębiającej pogody za oknem. Jednakże czasami ciągłe zmęczenie może oznaczać, iż nasz organizm próbuje zasygnalizować nam, że dzieje się z nim coś złego. Wtedy nie należy tego bagatelizować i natychmiast udać się do lekarza, gdyż brak apetytu i ciągłe zmęczenie mogą być objawem anemii, cukrzycy, a nawet wirusowego zapalenia wątroby typu C.

Okres jesienno-zimowy zapewne większości z nas kojarzy się ze zmęczeniem i dręczącą sennością. Wiele osób ma problem rano ze wstaniem z łóżka, a po powrocie z pracy czy szkoły, najlepszym miejscem do wypoczynku jest ciepłe, własne łóżko. Co może być przyczyną wiecznego zmęczenia? Otóż przyczyn zmęczenia jest bardzo wiele – zaczynając od tych błahych i kończąc na tych, które mogą budzić lęk i strach.

Brak ruchu

Jak wiadomo, każda aktywność fizyczna pozytywnie wpływa nie tylko na ciało człowieka, ale również na psychikę i samopoczucie. Do ruchu zachęcają nie tylko fizjoterapeuci, ale również lekarze, którzy na podstawie swojej ogromnej wiedzy, uświadamiają ludzi, jak pozytywnie sport wpływa na funkcjonowanie organizmu człowieka i jak wiele dóbr za sobą niesie. Co więcej badania wykazują, że człowiek, którego praca związana jest z pozycją siedzącą, nie będzie odczuwać zmęczenia, jeśli znajdzie w ciągu tygodnia czas na to, by trzy razy udać się na spacer trwający około 20 minut!


Sprawdź: Ciągła senność – co jest przyczyną?


 

Warto podkreślić, iż regularnie wykonywane ćwiczenia poprawiają nie tylko wytrzymałość, ale również usprawniają funkcjonowanie układu krwionośnego. Dlatego jeśli czujesz się zmęczony i wiecznie brak Ci energii – wybierz się na krótki spacer lub jogging. Pamiętaj, że to nie tylko inwestycja w Twoje zdrowie, ale również korzyści dla Twojej sylwetki!

Woda paliwem dla naszego organizmu

Niedostateczna ilość wody może również być przyczyną przewlekłego zmęczenia. Jak się okazuje – nawet niewielkie odwodnienie może przyczynić się do spadku energii i zagęszczenia krwi. Zbyt gęsta krew w negatywny sposób oddziałuje na serce, które zaczyna się "męczyć" i jego praca nie jest tak efektywna. Dlatego niezwykle ważne jest, by dostarczać naszemu organizmowi nawet do 2,5 litrów wody dziennie!

Kortyzol

Kortyzol potocznie nazywany jest ,,hormonem stresu", a jego produkcją zajmuje się kora nadnerczy. Stres jest częścią codziennego życia, a u człowieka pierwotnego stanowił niezbędny warunek przetrwania. Kortyzol uwolniony do krwiobiegu mobilizuje dodatkową ilość cukru i podnosi ciśnienie, co określa się jako reakcję ,,walcz lub uciekaj''. Zwykle najwyższe stężenie kortyzolu odnotowuje się w godzinach porannych. Wieczorem jego poziom powinien być najmniejszy, co sprzyja zdrowemu snu. 

Przewlekły stres może być jednak niebezpieczny dla zdrowia. Zaburza jego prawidłowe funkcjonowanie i jest także jedną z głównych przyczyn bezsenności. Z kolei sama bezsenność może powodować jeszcze większy stres, co można określić mianem błędnego koła. Niedostateczna ilość snu sprzyja odczuwaniu zmęczenia. 

Zakażenie wirusem HCV

Wirusowe zapalenie wątroby typu C (WZW C) to choroba zakaźna wywołana przez wirus HCV. Do zakażenia tą chorobą dochodzi w przypadku kontaktu z krwią osoby zakażonej. Na zlecenie WHO oszacowano, że w Polsce zakażona jest 1/4 społeczeństwa. 

Często jednak pojawia się pytanie, czy zakażenie to może być przenoszone drogą płciową. Choroba nie jest zaliczana do grupy chorób przenoszonych drogą płciową, ale należy pamiętać o tym, iż w czasie kontaktu płciowego może dojść do przerwania ciągłości naskórka lub uszkodzenia błon śluzowych narządów rodnych. Pierwsze objawy zakażenia przypominają przeziębienie, ale ich cechą charakterystyczną jest to, iż szybko mijają. Wówczas bardzo często zakażonym towarzyszy zmęczenie.


Czytaj także: Poznaj przyczyny zespołu przewlekłego zmęczenia


 

Niedoczynność tarczycy źródłem zmęczenia

Tarczyca, to niezwykle ważny narząd położony w okolicy szyi, bez którego funkcjonowanie naszego organizmu jest niemożliwe. Tarczyca odpowiedzialna jest za produkcję tyroksyny oraz trójjodotyroniny. Te dwie substancje są niezwykle ważne dla człowieka, gdyż hormony te wykorzystywane są niemal przez każdą komórkę. Niedobór tych substancji świadczy o niedoczynności tarczycy, która powoduje zmęczenie, ospałość, a nawet huśtawki nastrojów. W celu poprawienia stanu zdrowia, którego problemem jest niedoczynność tarczycy, stosuje się leczenie hormonalne.

Anemia

Anemia nazywana jest często niedokrwistością. Na charakterystykę tej choroby składa się niski wskaźnik hemoglobiny, erytrocytów (czerwonych krwinek) oraz niski wskaźnik hematokrytowy. Najczęstszym powodem powstawania anemii jest niedobór żelaza. Niedobór tej substancji powstaje na skutek utraty dużej ilości krwi (obfite miesiączki i krwawienie z nosa).

Warto więc wdrążać do diety produkty, które wręcz obfitują zawartością żelaza. Do grupy tych produktów należy zaliczyć: brokuł, kasza jęczmienna, natka pietruszki, kakao, soja, soczewica czerwona, pestki dyni, szpinak i czerwone mięso. W przypadku anemii powodem zmęczenia, osłabienia i znużenia jest niedobór hemoglobiny oraz białka bogatego w żelazo.

Skuteczne sposoby na zmęczenie

Dorosły człowiek powinien spać około ośmiu godzin dziennie, gdyż tylko dostateczna ilość snu gwarantuje, iż rano obudzimy się pełni energii, gotowi do działania. Idealną propozycją na zimowe, długie wieczory jest gorąca kąpiel z wykorzystywaniem olejków eterycznych, które nie tylko ukoją nasze zmysły, ale przede wszystkim pozwolą się rozluźnić i zrelaksować. Źródłem energii są również zdrowe koktajle owocowe, które można wykonać z każdych owoców znajdujących się w naszej kuchni.

Okres jesienno-zimowy zapewne większości z nas kojarzy się ze zmęczeniem i dręczącą sennością. Wiele osób ma problem rano ze wstaniem z łóżka, a po powrocie z pracy czy szkoły, najlepszym miejscem do wypoczynku jest ciepłe, własne łóżko. Co może być przyczyną wiecznego zmęczenia? Otóż przyczyn zmęczenia jest bardzo wiele – zaczynając od tych błahych i kończąc na tych, które mogą budzić lęk i strach.

Brak ruchu

Jak wiadomo, każda aktywność fizyczna pozytywnie wpływa nie tylko na ciało człowieka, ale również na psychikę i samopoczucie. Do ruchu zachęcają nie tylko fizjoterapeuci, ale również lekarze, którzy na podstawie swojej ogromnej wiedzy, uświadamiają ludzi, jak pozytywnie sport wpływa na funkcjonowanie organizmu człowieka i jak wiele dóbr za sobą niesie. Co więcej badania wykazują, że człowiek, którego praca związana jest z pozycją siedzącą, nie będzie odczuwać zmęczenia, jeśli znajdzie w ciągu tygodnia czas na to, by trzy razy udać się na spacer trwający około 20 minut!


Sprawdź: Ciągła senność – co jest przyczyną?


 

Warto podkreślić, iż regularnie wykonywane ćwiczenia poprawiają nie tylko wytrzymałość, ale również usprawniają funkcjonowanie układu krwionośnego. Dlatego jeśli czujesz się zmęczony i wiecznie brak Ci energii – wybierz się na krótki spacer lub jogging. Pamiętaj, że to nie tylko inwestycja w Twoje zdrowie, ale również korzyści dla Twojej sylwetki!

Woda paliwem dla naszego organizmu

Niedostateczna ilość wody może również być przyczyną przewlekłego zmęczenia. Jak się okazuje – nawet niewielkie odwodnienie może przyczynić się do spadku energii i zagęszczenia krwi. Zbyt gęsta krew w negatywny sposób oddziałuje na serce, które zaczyna się "męczyć" i jego praca nie jest tak efektywna. Dlatego niezwykle ważne jest, by dostarczać naszemu organizmowi nawet do 2,5 litrów wody dziennie!

Kortyzol

Kortyzol potocznie nazywany jest ,,hormonem stresu", a jego produkcją zajmuje się kora nadnerczy. Stres jest częścią codziennego życia, a u człowieka pierwotnego stanowił niezbędny warunek przetrwania. Kortyzol uwolniony do krwiobiegu mobilizuje dodatkową ilość cukru i podnosi ciśnienie, co określa się jako reakcję ,,walcz lub uciekaj''. Zwykle najwyższe stężenie kortyzolu odnotowuje się w godzinach porannych. Wieczorem jego poziom powinien być najmniejszy, co sprzyja zdrowemu snu. 

Przewlekły stres może być jednak niebezpieczny dla zdrowia. Zaburza jego prawidłowe funkcjonowanie i jest także jedną z głównych przyczyn bezsenności. Z kolei sama bezsenność może powodować jeszcze większy stres, co można określić mianem błędnego koła. Niedostateczna ilość snu sprzyja odczuwaniu zmęczenia. 

Zakażenie wirusem HCV

Wirusowe zapalenie wątroby typu C (WZW C) to choroba zakaźna wywołana przez wirus HCV. Do zakażenia tą chorobą dochodzi w przypadku kontaktu z krwią osoby zakażonej. Na zlecenie WHO oszacowano, że w Polsce zakażona jest 1/4 społeczeństwa. 

Często jednak pojawia się pytanie, czy zakażenie to może być przenoszone drogą płciową. Choroba nie jest zaliczana do grupy chorób przenoszonych drogą płciową, ale należy pamiętać o tym, iż w czasie kontaktu płciowego może dojść do przerwania ciągłości naskórka lub uszkodzenia błon śluzowych narządów rodnych. Pierwsze objawy zakażenia przypominają przeziębienie, ale ich cechą charakterystyczną jest to, iż szybko mijają. Wówczas bardzo często zakażonym towarzyszy zmęczenie.


Czytaj także: Poznaj przyczyny zespołu przewlekłego zmęczenia


 

Niedoczynność tarczycy źródłem zmęczenia

Tarczyca, to niezwykle ważny narząd położony w okolicy szyi, bez którego funkcjonowanie naszego organizmu jest niemożliwe. Tarczyca odpowiedzialna jest za produkcję tyroksyny oraz trójjodotyroniny. Te dwie substancje są niezwykle ważne dla człowieka, gdyż hormony te wykorzystywane są niemal przez każdą komórkę. Niedobór tych substancji świadczy o niedoczynności tarczycy, która powoduje zmęczenie, ospałość, a nawet huśtawki nastrojów. W celu poprawienia stanu zdrowia, którego problemem jest niedoczynność tarczycy, stosuje się leczenie hormonalne.

Anemia

Anemia nazywana jest często niedokrwistością. Na charakterystykę tej choroby składa się niski wskaźnik hemoglobiny, erytrocytów (czerwonych krwinek) oraz niski wskaźnik hematokrytowy. Najczęstszym powodem powstawania anemii jest niedobór żelaza. Niedobór tej substancji powstaje na skutek utraty dużej ilości krwi (obfite miesiączki i krwawienie z nosa).

Warto więc wdrążać do diety produkty, które wręcz obfitują zawartością żelaza. Do grupy tych produktów należy zaliczyć: brokuł, kasza jęczmienna, natka pietruszki, kakao, soja, soczewica czerwona, pestki dyni, szpinak i czerwone mięso. W przypadku anemii powodem zmęczenia, osłabienia i znużenia jest niedobór hemoglobiny oraz białka bogatego w żelazo.

Skuteczne sposoby na zmęczenie

Dorosły człowiek powinien spać około ośmiu godzin dziennie, gdyż tylko dostateczna ilość snu gwarantuje, iż rano obudzimy się pełni energii, gotowi do działania. Idealną propozycją na zimowe, długie wieczory jest gorąca kąpiel z wykorzystywaniem olejków eterycznych, które nie tylko ukoją nasze zmysły, ale przede wszystkim pozwolą się rozluźnić i zrelaksować. Źródłem energii są również zdrowe koktajle owocowe, które można wykonać z każdych owoców znajdujących się w naszej kuchni.