Artykuły

Jakie wymieniamy sposoby na chrapanie?

Jakie wymieniamy sposoby na chrapanie?

Gdyby jednak dokładnie się temu przyjrzeć, to można stwierdzić, że chrapanie stanowi przyczynę i objaw wielu chorób. O wiele lepiej będzie więc jak najszybciej poradzić sobie z tym problemem. Na podstawie badań, które zostały przeprowadzone przez CBOS ponad 40 procent Polaków cierpi na tak zwane chrapanie. Jeśli my nie mamy z tym styczności, to zapewne nasi krewni, przyjaciele czy znajomi już tak. Wtedy osoby, które muszą zasypiać przy innych, którzy chrapią, spotykają się z niezwykłą trudnością. Nawet lekarze przestrzegają, że chrapanie to pewnego rodzaju oznaka poważniejszych dolegliwości. Mimo wszystko bagatelizujemy ten problem i wolimy denerwować innych naszym chrapaniem.

A trzeba przyznać, że to nawet przyczynia się do powstawania problemów w związkach małżeńskich. W takim momencie najlepiej będzie wybrać się do lekarza samemu bądź zachęcić swoich bliskich, aby to jak najszybciej uczynili. Będzie to korzystne dla obu stron. I właśnie to powinniśmy starać się uświadamiać. Statystyki lekarzy poświadczają, że osoby cierpiące na chrapanie często cierpią jeszcze na bezdech senny.

Te statystyki są coraz obszerniejsze, jeśli zwiększymy górny zakres wieku osób cierpiących na chrapanie. Na całym świecie około 1/3 ludzi cierpi na to schorzenie, które przecież można starać się usunąć. Takie leczenie nie jest inwazyjne, a zarazem nie posiada jakichkolwiek skutków ubocznych. Natomiast o wiele wcześniej warto dowiedzieć się, w jaki sposób powstaje chrapanie. 

Czy chrapanie nas męczy?

Dlaczego chrapanie nas męczy? W momencie snu następuje zwężenie cieśni gardła. Język okazuje się wiotki, a podniebienie miękkie, podobnie jak i wszelkie mięśnie gardła. Dlatego powietrze, które przepływa przez ściany gardła wywołuje wtedy specyficzne drgania. Można więc rzec, że chrapanie to tak zwany efekt trudności w przepływie powietrza. W wielu przypadkach chrapanie nie stanowi uciążliwej dolegliwości zdrowotnej czy zagrożenia życia. Ale mimo wszystko nie należy tego bagatelizować, ponieważ chrapanie przynosi po wielu latach poważniejsze konsekwencje.

Chrapanie powinniśmy traktować jako dolegliwość związaną z zaburzeniami oddychania. Jeśli nie będziemy brali tego pod uwagę, to możemy po wielu latach zacząć chorować na tak zwany bezdech senny. Prowadzi on do niedotlenienia płuc, a sam oddech jest o wiele bardziej płytki. Większość narządów jest wtedy niedotleniona, jak na przykład płuca, nerki, wątroba, serce i mózg. Taki sen powoduje, że już rano jesteśmy zmęczeni i niewyspani. 

Jak zapobiec chrapaniu?

Jak zniwelować chrapanie? Większość z cierpiących na te przypadłość chciałaby jak najszybciej poradzić sobie z tym problemem. Jeśli śpimy na wznak, to powinniśmy jak najszybciej zmienić tę pozycję. Kiedy śpimy na plecach, chrapanie jest o wiele częstsze. O wiele lepiej jest spać na boku bądź na brzuchu. Wiele korzyści uzyskamy, jeśli zaopatrzymy się w odpowiedni materac. Wtedy spanie na nim w każdej pozycji będzie dla nas zdrowe, komfortowe i efektywne. 

Powinniśmy także zaopatrzyć się w odpowiednią poduszkę o anatomicznym kształcie. Wtedy będzie mogła się ona dostosować do naszej głowy, szyi, i karku. Jeśli jesteśmy nałogowymi palaczami, powinniśmy liczyć się z większym prawdopodobieństwem występowania chrapania. Nikotyna przyczynia się bowiem do występowania obrzęku śluzówki, zalegania śliny w krtani i tchawicy.

Wobec powyższych faktów mozna śmiało stwierdzić, iż warto jest unikać palenia. Taką zasadę warto jest przyjąć także w wypadku alkoholu, szczególnie wieczorem. Jego spożycie przed snem powoduje wiotczenie zarówno języka, jak i wszelkich mięśni gardła. Podobnym działaniem cechują się środki nasenne bądź uspokajające. 

Osoby zmagające się z przeziębieniem, katarem czy zapaleniem zatok również mogą borykać się z chrapaniem. W ich wypadku istotne jest jak najszybsze wyleczenie się z infekcji. Na chrapanie szczególnie cierpią osoby otyłe, cierpiące na nadwagę. Dlatego zaleca się im stosowanie właściwej diety, wraz z regularnymi ćwiczeniami.

Jak przygotować sypialnię? To miejsce może sprawić, że nie będziemy mieli problemów z chrapaniem. Najlepiej, jeśli nie jest w niej za ciepło, jak i za zimno. Dobrze jest utrzymać wieczorem optymalną temperaturę - między 18 a 21 stopni Celsjusza. W pomieszczeniu warto jest zachować właściwą wilgotność powietrza. Nie może być ono za suche, ponieważ wtedy błony śluzowe także ulegają wysuszeniu. Można temu przeciwdziałać poprzez regularne wietrzenie sypialni. Jeśli chcemy pozbyć tego problemu, to weźmy jeszcze pod uwagę leczenie chrapania przy pomocy leków bez recepty. Jednym z takich produktów jest Datong spray do gardła, a drugim również Datong, ale spray do nosa. Innym popularnym konkurencyjnym produktem jest spray "Nie chrap". Stosując  te preparaty uzyskamy informację, czy poradzimy sobie problemem samodzielnie. Jeśli jednak mimo takich starań chrapanie nadal nam doskwiera powinniśmy skorzystać z pomocy specjalistycznej lekarza laryngologa. Zostaną zapewne przeprowadzone badania, na podstawie których lekarz ustali główną przyczynę chrapania. Może wyznaczyć nam wtedy właściwe leczenie, kurację, która będzie mogła temu skutecznie przeciwdziałać.

Treści znajdujące się w serwisie supple.pl powstały po to, aby polepszyć kontakt jego Użytkownika z lekarzem, a nie po to, aby go zastąpić. Wynika to z informacyjno-edukacyjnego charakteru serwisu. Jeszcze przed zastosowaniem się do porad opartych na wiedzy specjalistycznej, w tym zwłaszcza medycznej, a zawartych w prowadzonym przez nas Serwisie wskazane jest bezwzględne zasięgnięcie opinii lekarza. Administrator nie ponosi konsekwencji wynikających z praktycznego wykorzystania zawartych w Serwisie informacji.

Thumb custom

Herbata 1000 i 1 Nocy

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Nivea Baby krem przeciw odparzeniom

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Herbata Puerh Żurawinowy

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Penaten

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Herbata Earl Grey Niebieski Puerh

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Herbata Earl Grey Jaśminowy

5.0
opinii: 1