Artykuły

Jak stosować kreatynę aby otrzymać najlepsze efekty?

Jak stosować kreatynę aby otrzymać najlepsze efekty?

Nie jest udowodnione, że 5g kreatyny to dawka przynosząca efekty dla każdej osoby. Znaczna część zawodników twierdzi, że rezultaty uzależnione są od wagi ciała. W związku z tą tezą, im wyższa waga, tym większa dawka. Trudno, by 5g podziałało tak samo dla osoby ważącej 80 oraz 120 kg.

Przyjęło się, że najlepszym rozwiązaniem jest 1 gram na każde 10 kg masy ciała, zgodnie z tym twierdzeniem stu kilowy zawodnik powinien przyjmować 10g kreatyny w jednej porcji. Przyjmujemy ją wciąż dwukrotnie, jedną po treningu, ponieważ wtedy organizm najlepiej ją absorbuje. Drugą dawkę spożywamy rano lub przed treningiem, wedle własnych upodobań. W dni wolne od ćwiczeń przyjmujemy takie same dwie porcje, jednak w tym przypadku najlepiej pierwszą jeszcze przed śniadaniem. Należy pamiętać, by nastąpiło to przed spożyciem pierwszego posiłku. 
 
Co ciekawe, według najnowszych badań kreatyna najlepiej wchłania się w połączeniu z innymi składnikami, na przykład białkiem, magnezem czy tauryną, a także z odpowiednio skomponowanym posiłkiem. Badania zaprzeczyły, by stosowanie fazy nasycenia miało wpływ na osiągane rezultaty. Nie ma sensu przyjmować większych porcji, znacznie lepsze będzie regularne spożycie. Dodatkowo obalono mit o przyzwyczajaniu się organizmu do stosowanego regularnie preparatu. Bez obaw można korzystać z niej przez cały rok, bez robienia przerw. Po tym czasie wyniki będą podobne jak na początku przyjmowania.  

W skrócie – jak powinniśmy stosować kreatynę, aby zauważyć najlepsze efekty?

•    2 porcje dziennie, także w dni wolne od aktywności fizycznej
•    wielkość porcji uzależniamy od masy ciała, 1g kreatyny przypada na każde 10 kg wagi
•    kreatyna może być stosowana przez cały rok, po tym czasie efekty nie będą gorsze
•    fazy nasycenia nie mają wpływu na zwiększenie rezultatów, najlepiej stosować preparat regularnie w tych samych dawkach
•    najlepiej wchłania się w połączeniu z innymi składnikami, polecamy odżywkę białkową, magnez, taurynę oraz węglowodany
•    regularność oraz przyjmowanie odpowiedniej ilości to klucz do sukcesu

Źródło zdjęć i wiadomości:

https://www.instagram.com/bodybuilding_us/
http://healthadvices.eu/pl/jaka-kreatyne-wybrac/
https://www.instagram.com/ratschy88/

Treści znajdujące się w serwisie supple.pl powstały po to, aby polepszyć kontakt jego Użytkownika z lekarzem, a nie po to, aby go zastąpić. Wynika to z informacyjno-edukacyjnego charakteru serwisu. Jeszcze przed zastosowaniem się do porad opartych na wiedzy specjalistycznej, w tym zwłaszcza medycznej, a zawartych w prowadzonym przez nas Serwisie wskazane jest bezwzględne zasięgnięcie opinii lekarza. Administrator nie ponosi konsekwencji wynikających z praktycznego wykorzystania zawartych w Serwisie informacji.

Thumb custom

Mhp Up Your Mass

5.0
opinii: 3

Thumb custom

Ostrovit Massit

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Olimp Pure Whey Isolate 95

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Nutrend Unisport

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Activlab Hot Sport Drink

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Fa Xtreme Mass Effect

5.0
opinii: 1