Artykuły

Zimowe zaburzenia snu – jak sobie z nimi radzić

Zimowe zaburzenia snu – jak sobie z nimi radzić

Nasz organizm pracuje w różnoraki sposób. W pewnych przypadkach już po 5 godzinach snu czujemy się bardzo dobrze. W innym momencie nawet 9 godzin spania nie jest w stanie nas zadowolić i nie możemy się obudzić. Jaki więc możemy mieć wpływ na swój sen? Czy to zimą trudniej wstawać wypoczętym? 

Zaburzenia snu mogą wynikać z wielu problemów z organizmem, między innymi ze złą dietą czy problemami nerwowymi. Oczywiście poza tym problemy ze snem mogą się pojawiać nie tylko zimą. Jak sobie z nimi radzić? Postaramy się przygotować dla Państwa kilka istotnych porad:

Próba odespania

Nie można mówić o czymś takim jak odespanie w ciągu jednego dnia tego co nie udało się dospać w ciągu tygodnia. Nie da się wypoczywać na zapas. Takich możliwości nasz organizm nie ma. Na dobrą pracę naszego organizmu w dużej mierze wpływać będzie to czy poszczególne czynności wykonywane są w sposób regularny. Im częściej będziemy wykonywać poszczególne, takie same czynności tym mamy zdecydowanie większą szansę na to, że nasz organizm będzie dobrze pracował. Nie wystarczy wyspać się w sobotę 12 godzin, by wyrównać to czego w śnie brakowało w ciągu tygodnie. Jednocześnie w takim dniu, gdy będziemy długo spać nasze samopoczucie będzie jeszcze gorsze, gdyż nasz organizm w takim dniu będzie po prostu rozespany i okaże się to dużym problemem. Odsypianie w weekend to przede wszystkim tendencja, która bardzo mocno na sile zyskuje w okresie zimowym. Wtedy najczęściej czujemy się bardziej zmęczeni i szukamy dodatkowych sposobów na odpoczynek. 

Pełnia księżyca

Nie tak dawno na całym świecie pojawiały się twierdzenia, że łączenie pełni księżyca ze snem to bajki, które podobne są do tego co może nam powiedzieć wróżka. Jednak naukowe badania wyraźnie potwierdzają, że faza Księżyca ma wpływ na nasz sen i przede wszystkim najważniejszą jego część czyli fazę REM. W czasie pełni bardzo wiele osób ma problemy z zasypianiem. Niekiedy są potrzebne nawet liczne godziny na to, by zasnąć. U innych, którzy zasypiają bez problemu okazuje się, że rano i tak się niewyspani.

Ciężkie jedzenie

W okresie zimowym często na nasz sen wpływa to co jemy. Jeśli na niedługo przed snem spożywam słodycze, ciepły alkohol, który ma nas rozgrzewać możemy się spodziewać, że w naszym organizmie będą pojawiać się problemy ze snem. 

Wybierz aktywność 

W momencie, gdy mieliśmy wcześniej problemy ze snem próbujemy bardzo często na siłę zmieniać swoje życie. Takie działania jednak nie zawsze przynoszą skutek. Niektórzy na siłę zaczynają podejmować się różnych ćwiczeń, inni spędzają dużo czasu przed komputerem. Chodzi nam o to, by nasz organizm się zmęczył i tym samym chciał zasnąć. Jednak takie działania są złudne i nie będą przynosić żadnych efektów. Nawet zmęczony organizm może nie spać i takie sytuacje mogą się często pojawiać. Trzeba doprowadzić do tego, by miedzy naszym organizmem i codzienną aktywnością była odpowiednia równowaga, która decyduje o tym, że nasz organizm będzie dobrze pracował i wtedy będzie również spokojnie zasypiał.

Treści znajdujące się w serwisie supple.pl powstały po to, aby polepszyć kontakt jego Użytkownika z lekarzem, a nie po to, aby go zastąpić. Wynika to z informacyjno-edukacyjnego charakteru serwisu. Jeszcze przed zastosowaniem się do porad opartych na wiedzy specjalistycznej, w tym zwłaszcza medycznej, a zawartych w prowadzonym przez nas Serwisie wskazane jest bezwzględne zasięgnięcie opinii lekarza. Administrator nie ponosi konsekwencji wynikających z praktycznego wykorzystania zawartych w Serwisie informacji.

Thumb custom

Sok Z Żurawiny

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Herbata Rooibos Żurawinowy

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Septolete Plus

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Herbata Uśmiech Gajowego

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Syrop Malina Z Miodem

5.0
opinii: 3

Thumb custom

Sanosan

5.0
opinii: 1