Artykuły

Jak oczyścić organizm po rzuceniu palenia?

Jak oczyścić organizm po rzuceniu palenia?

Palenie papierosów to jeden z najbardziej zgubnych, a jednocześnie najbardziej rozpowszechnionych nałogów na świecie. Mimo że tak wiele osób zdaje sobie sprawę ze złego wpływu papierosów na organizm człowieka, jednocześnie tak wiele osób wokoło pali, że każdy z nich posiada zgubne poczucie bezpieczeństwa i wydaje mu się, że problem groźnych konsekwencji palenia nigdy go nie dotknie. Niektórzy decydują się jednak rzucić palenie – nie jest to łatwe, ale w końcu im się udaje. Jednakże nie jest to koniec ich zmagań z papierosami – pozostają jeszcze skutki ich nałogowego palenia oraz naprawa szkód, które przez lata poczyniły w organizmie. 

SKUTKI PALENIA PAPIEROSÓW

Nikomu nie trzeba mówić, że papierosy to wielkie zagrożenie dla ludzkiego zdrowia i życia. Zawierają bowiem nie tylko uzależniającą nikotynę, lecz również inne, szkodliwe substancje – trujące związki chemiczne, które mogą wywołać i bardzo często wywołują raka. 

Jak wpływają na zdrowie? Mogą wywołać wiele rodzajów nowotworów, wrzody żołądka, choroby serca oraz naczyń krwionośnych, choroby układu oddechowego oraz układu pokarmowego. Przyczyniają się również do osłabienia kości, czego skutkiem może być osteoporoza i groźne złamania. Do tego dochodzą choroby oczu (na przykład zapalenie spojówek spowodowane dymem papierosowym), choroby skóry, choroby zębów i nieprzyjemny zapach z ust, choroby układu rozrodczego oraz hormonalnego. U kobiet palących menopauza może się pojawić nawet o 5 lat wcześniej, niż u niepalących, a mężczyźni mogą bezskutecznie walczyć z impotencją oraz zmierzyć się z bezpłodnością.

RZUCENIE PALENIA – REAKCJA ORGANIZMU

Oczywiście, organizm w pierwszej chwili reaguje w sposób negatywny – uzależnił się bowiem od nikotyny. Po pewnym czasie jest już lepiej – organizm powoli wraca do formy. Całkowite oczyszczenie go ze zgubnych toksyn nie będzie jednak natychmiastowe. Wszystko zależy, rzecz jasna, od długości trwania nałogu – łatwiej wróci do zdrowia ciało człowieka, który palił trzy lata, od tego, który palił lat trzynaście. 

Detoksykacja organizmu to proces żmudny i skomplikowany. Wiele zależy od rzęsek płucnych i tego, w jak dużym stopniu zostały zanieczyszczone. Usunięcie toksyn z organizmu jest niezwykle ważne, aby poprawić jego ogólne działanie i zdrowie. Proces ten powinien się rozpocząć jak najszybciej – gdy tylko udaje się rzucić palenie. Toksyny te nie rozpuszczają się w wodzie i zalegają w ciele aż do momentu, gdy zostaną przez człowieka usunięte. Jak to zrobić?

JAK POZBYĆ SIĘ TOKSYN Z ORGANIZMU?

Pozbycie się toksyn z organizmu nie jest łatwe, ale wykonalne. Przede wszystkim trzeba trzymać się specjalnej diety, usprawniającej metabolizm, czyli proces przemiany materii w organizmie. Trzeba również wzmocnić wątrobę, ponieważ to ona odpowiada za usuwanie toksyn. 

Należy pamiętać o stosowaniu się do poniższych zasad, przy czym nie może być od nich żadnych odstępstw. W pierwszym okresie po rzuceniu nałogu nie wolno traktować samego siebie ulgowo, ponieważ wiąże się to z ryzykiem powrotu do palenia. Głód nikotynowy jeszcze nie do końca osłabł, dlatego walka nie będzie łatwa. Nagrodą jest jednak zdrowy organizm, lepsze samopoczucie i dłuższe życie. Do jakich reguł trzeba się zatem stosować, by pozbyć się szkodliwych toksyn?

1. Pij przynajmniej 2 litry wody dziennie -> woda wypłukuje z organizmu toksyny, dzięki czemu odczuwanie smaków i zapachów znacznie się wyostrzy.

2. W kuchni stosuj zioła, które pomagają pozbyć się toksyn z organizmu -> są to między innymi rozmaryn, mięta, dziurawiec, mniszek lekarski i pokrzywa.

3. Unikaj osób palących -> przebywanie w ich towarzystwie, gdy palą, nie tylko będzie zachęcać do powrotu do nałogu, lecz również negatywnie odbije się na odzyskującym zdrowie organizmie. Wszak bierne palenie również jest szkodliwe. 

4. Uprawiaj sport -> najlepszym sposobem na pozbycie się z organizmu szkodliwych toksyn jest bowiem aktywność fizyczna. W czasie wysiłku organizm lepiej się dotlenia. Z uwagi na fakt, że osoby, które przez długi czas paliły papierosy mają gorszą kondycję, szybciej się męczą i ze względu na mniejszą wydolność płuc dużo łatwiej łapią zadyszkę, intensywność ćwiczeń należy zwiększać stopniowo. Już po dwóch tygodniach można zauważyć różnicę i poczuć się dużo lepiej. Z tygodnia na tydzień wydolność oddechowa będzie się zwiększać, a kondycja w końcu wróci. 

5. Stosuj suplementy diety -> jest to nadzwyczaj ważne, ponieważ osoby, które przez długi czas paliły, zazwyczaj mają spore niedobory karotenu, witaminy C i E oraz kwasu foliowego. Efektem tych niedoborów jest przyspieszone starzenie organizmu. Suplementacja powinna trwać przez kilka tygodni, a wspomagany w ten sposób organizm lepiej poradzi sobie z usuwaniem toksyn.

Treści znajdujące się w serwisie supple.pl powstały po to, aby polepszyć kontakt jego Użytkownika z lekarzem, a nie po to, aby go zastąpić. Wynika to z informacyjno-edukacyjnego charakteru serwisu. Jeszcze przed zastosowaniem się do porad opartych na wiedzy specjalistycznej, w tym zwłaszcza medycznej, a zawartych w prowadzonym przez nas Serwisie wskazane jest bezwzględne zasięgnięcie opinii lekarza. Administrator nie ponosi konsekwencji wynikających z praktycznego wykorzystania zawartych w Serwisie informacji.

Thumb custom

Liponexin

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Lipomal

5.0
opinii: 3

Thumb custom

Homeovox

5.0
opinii: 3

Thumb custom

Deflegmin

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Curiosin

5.0
opinii: 4

Thumb custom

Imunit

5.0
opinii: 2