Medialna burza z powodu reklamy magnezu

Medialna burza z powodu reklamy magnezu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) uprawdopodobnił, że reklama radiowa suplementu diety Chela Mag B6 mogła wprowadzić część konsumentów w błąd. Zapoznaj się z najnowszymi faktami z rynku suplementów!

Zastrzeżenia UOKiK

Najwięcej zastrzeżeń UOKiK wzbudził fakt, iż w reklamie radiowej emitowanej przez największe polskie rozgłośnie radiowe użyto sformułowań, że suplement Chela Mag B6 jest „najczęściej polecanym przez farmaceutów preparatem magnezowym na rynku" oraz „najczęściej polecanym przez farmaceutów magnezem na rynku".

Ponadto, na stronie internetowej producenta została umieszczona informacja, iż „farmaceuci uznali produkt za najbardziej godny poleceniu pacjentom". Wszystkie zacytowane hasła mogły wprowadzić część konsumentów w błąd. Zgodnie z przeprowadzonym badaniem opinii, farmaceuci wytypowali dowolną liczbę produktów magnezowych wartych polecenia. Zdaniem UOKiK, konsumenci mogli błędnie zrozumieć, że w reklamie występuje farmaceuta oraz inaczej zrozumieć wyniki badania.

Konsekwencje

UOKiK zobowiązał producenta suplementu diety Chela Mag B6, firmę Olimp Labs, do nadania komunikatu radiowego w kilku stacjach radiowych, o następującej treści: 

„Olimp Laboratories oświadcza, że reklama radiowa suplementu diety Chela Mag B6 emitowana w latach 2015-2016 mogła wprowadzić niektórych konsumentów w błąd. W reklamie nie występowała farmaceutka. Polecenie suplementu diety Chela Mag B6 zostało oparte o wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w 2015 roku wśród farmaceutów w całej Polsce. Szczegóły badania i treść decyzji prezesa UOKiK na chelamagb6.pl". 

Ponadto został nałożony obowiązek opublikowania treści decyzji szefa UOKiK przez firmę Olimp Labs na stronach internetowych – producenta oraz produktu Chela Mag B6. 

Wszystkie decyzje UOKiK zostały już wprowadzone w życie.

Serwis Medsowa.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.