Artykuły

Dobry tłuszcz pokona tłuszczyk

Dobry tłuszcz pokona tłuszczyk

Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że treści, w których słyszymy o tym, że każda porcja tłuszczu dla naszego organizmu jest zła to brednie wyssane z palca. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Odpowiednia ilość tłuszczu będzie trzymać formę naszego organizmu a dodatkowo spożywane posiłki będą smaczne. 

Jeśli zdecydujemy się na odchudzanie najczęściej chcemy usunąć ze swojej diety tłuszcz, który wydaje się być największym problemem. Oczywiście jest to składnik najbardziej kaloryczny i dlatego usuwając go z menu chcemy w ten sposób bardzo szybko pozbyć się nadmiernych kilogramów. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że oszczędzanie kalorii to nie wszystko o co chodzi w dobrze przygotowanej i zbilansowanej diecie. Trzeba wiedzieć, że pewne rodzaje tłuszczu są nam niezbędne do tego, by nasz organizm dobrze pracował a jednocześnie mógł zachować odpowiednią, szczupłą sylwetkę. Niestety nawet 90% tłuszczu, który spożywamy ma na nas złe działanie i może wpływać na powstającą nadwagę. Trzeba więc przede wszystkim skupić się na tym, by ze swojego menu wykreślić tłuszcz, który określa się jako zły i na jego miejsce włożyć tłuszcz dobrej jakości, który dobrze wpływa na nasz organizm. 

Mitem jest twierdzenie, że im mniej tłuszczu zjemy tym lepiej. Diety niskotłuszczowe kiedyś tak modne obecnie tracą nieco na popularności. Nadal jednak pozostaje pewna świadomość, która sprawia, że tłuszczy chcemy unikać. 

Jest to jednak element bardzo ważny dla pracy każdej komórki ludzkiego organizmu. Dzięki temu, że będziemy wykorzystywać tłuszcz możemy być pewni, że nie utracimy ciepła, a witaminy A, D, E, K będą się mogły swobodnie wchłaniać do organizmu. Niedobór tłuszczu bardzo źle wpływa na pracę mózgu a może nawet doprowadzić do niepłodności. 

Gdy nie będziemy jedli tłuszczu tak naprawdę możemy zacząć tyć. To właśnie tłuszcz jest elementem, który kontroluje trawienie żołądka i będzie opóźniał jego opróżnienie. W ten sposób dużo dłużej możemy czuć się najedzonymi. Gdy usuniemy tłuszcz szukamy elementów zastępczych i niestety bardzo często stają się nimi węglowodany proste. Mają one mniejszą ilość kalorii, jednak tak naprawdę będą powodować nagły wzrost poziomu insuliny a to w dłuższej perspektywie prowadzi do tego, że szybko odkłada się w organizmie tkanka tłuszczowa. 

Bez odpowiedniej ilości tłuszczu będzie również pogarszać się wygląd skóry, która straci swoją jędrność. Jeśli nie będzie odpowiedniej dostawy posiłków z tłuszczem możemy doprowadzić do wysuszenia cery, która będzie bardzo delikatna i cienka jak papier, gdyż zostanie pozbawiona wody. Tłuszcz prowadzi do tego, że skóra staje się gładka i elastyczna. 

W organizmie nie trzeba mieć zwierzęcych tłuszczy nasyconych takich jak masło, smalec czy słonina ani roślinnych utwardzonych, które używane są między innymi do wypieków. Takie tłuszcze rzeczywiście mają tylko minusy i powinno się ich unikać. Charakteryzują się tym, że zwiększają odkładanie się tkanki tłuszczowej a równocześnie mogą także powodować problemy z układem krążenia. Natomiast tłuszczy nasycone wręcz przeciwnie. Będą tym dolegliwością zapobiegać i stają się również obrońcami odpowiedniej sylwetki.

Mówi się, że tłuszcze o nasyconym charakterze będą również prowadzić do poprawy metabolizmu. Pojawiające się w nich kwasy omega 3 i 6 pracują przy produkcji hormonów, które będą odpowiedzialne za spalanie tłuszczu w organizmie. W ramach prowadzonych badań określono, że znajdując się diecie będą mogły pomagać w spalaniu tłuszczu przede wszystkim w okolicach brzucha 

Tłuszcze nasycone prowadzą również do stabilizacji insuliny, która odpowiada w dużej mierze za tycie. 

Takie hormony prowadzą do uregulowanego działania leptyny. Osoby, które są otyłe mają problem z tym hormonem i nie kontrolują swojego apetytu. Przez kwasy omega 3 i 6 mogą nauczyć się kontrolować apetyt. Należy postawić na to, by w diecie spożywać około  1400 kalorii dziennie. W ten sposób nie będziemy się głodzić a jednocześnie będziemy stopniowo chudnąć. Staramy się minimalizować użycie tłuszczy nasyconych. Nie da się ich całkowicie wyeliminować, jednak warto dążyć do tego, by takiego tłuszczu było jak najmniej. Dzienna porcja Omega 3 powinna być na poziomie około 6 gram. Możemy ją pokrywać, jeśli będziemy spożywać rybę około 150 g, bądź wypijemy łyżkę oleju lnianego. 

Trzeba uważać na to, by kwasy omega 6 nie były liczniejsze niż omega 3, gdyż w ten sposób nie będzie działania zdrowotnego. Warto więc sięgać po olej rzepakowy, gdzie stosunek tych kwasów jest na dobrym poziomie. Najlepszy będzie jednak olej lniany. Tłoczony na zimno należy używać do sałatek, rafinowany do smażenia i pieczenia. Takie oleje, które mają rafinowany charakter będą dużo bardziej wytrzymałe na działanie wysokich temperatur. 

Można równie zdecydować się na smakowe oleje o egzotycznym charakterze takie jak olej z orzechów włoskich czy też olej z pestek dyni lub olej sezamkowy. W Polsce takie oleje są coraz lepiej dostępne, dlatego nie powinno być problemu z ich zakupem, szczególnie w sklepach ze zdrową żywnością.

Treści znajdujące się w serwisie supple.pl powstały po to, aby polepszyć kontakt jego Użytkownika z lekarzem, a nie po to, aby go zastąpić. Wynika to z informacyjno-edukacyjnego charakteru serwisu. Jeszcze przed zastosowaniem się do porad opartych na wiedzy specjalistycznej, w tym zwłaszcza medycznej, a zawartych w prowadzonym przez nas Serwisie wskazane jest bezwzględne zasięgnięcie opinii lekarza. Administrator nie ponosi konsekwencji wynikających z praktycznego wykorzystania zawartych w Serwisie informacji.

Thumb custom

Vitaminum B6 TEVA

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Sok Z Aloesu

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Syrop Owocowy Z Hibiskusem

5.0
opinii: 4

Thumb custom

GROPRINOSIN

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Vocaler Med

5.0
opinii: 1

Thumb custom

Sok Z Dzikiej Róży

5.0
opinii: 5