Artykuły

Długotrwałe siedzenie – co może Ci grozić?

Długotrwałe siedzenie – co może Ci grozić?

Według najnowszych badań, aż 70 procent osób, które nadal wykonują swoją pracę, spędza ogromną część czasu w pozycji siedzącej. Oczywiście pracodawcy zaczynają dbać o to by udostępniane przez nich stanowiska komputerowe były wygodne, ale nie zmienia to faktu, iż wciąż jesteśmy narażeni na liczne choroby.

Tak naprawdę niemal cały dzień spędzamy siedząc – najpierw w pracy, następnie podczas podróży do domu i w końcu po powrocie zasiadamy przed telewizorem w naszym ulubionym fotelu. Wiele osób broni się, że każdego dnia ćwiczą, a każdy wolny dzień starają się spędzać w aktywny sposób, jednak nawet w takich przypadkach po podliczeniu okazuje się, że średnio na siedzeniu spędzamy aż 10 lat z naszego życia. Nasz organizm nie może być zadowolony z takiego stanu rzeczy i zwykle po jakimś czasie zauważymy tego negatywne skutki.

Hemoroidy

Długotrwałe siedzenie powoduje, że żyły w kanale odbytu zaczynają się rozszerzać, następuje ucisk w jamie brzusznej i kłopoty z prawidłowym wypróżnianiem się. Pojawia się nacisk na naczynia krwionośne, które ostatecznie zaczynają się rozszerzać na zewnątrz odbytu. Piekące i krwawiące hemoroidy sprawiają, że załatwianie swoich potrzeb w toalecie jest bardzo nieprzyjemne.

Co zrobić? Częściej róbmy sobie przerwy w siedzeniu i stosujmy odpowiednie czopki i żele z wyciągami roślinnymi.

Żylaki

Żylaki mogą się pojawić u osób, które regularnie siedzą przez około 5-6 godzin każdego dnia, a w okresie letnim nawet krócej. W wyniku niewystarczającego ruchu, krew zaczyna zalegać w żyłach naszych nóg oraz napierać na ich ściany. Rozszerzone naczynia powodują wybrzuszanie się żył, co staje się widoczne na skórze. Uwarunkowania genetyczne także sprzyjają ich powstaniu.

Co robić? Nie pozbędziemy się żylaków całkowicie, ale możemy sprawić by nie były zbytnio widoczne. Używać należy żeli z arniką lub kasztanowcem oraz ubierać bezuciskowe rajstopy czy podkolanówki.

Zaparcia

Brak ruchu sprawia, że nasze mięśnie brzucha nie są wystarczająco mocne i nie funkcjonują tak jak powinny, co utrudnia pracę także naszym jelitom. To z kolei prowadzi do zaparć.

Co robić? Pracę jelit mogą polepszyć ćwiczenia wykonywane w wyprostowanej pozycji, takie jak pływanie, bieganie albo nordic walking.

Ból kręgosłupa

Nasze kręgi, jak i cały kręgosłup są narażone na znacznie większe obciążenie kiedy siedzimy. Kiedy pracujemy 8 godzin w pozycji siedzącej po jakimś czasie zaczynamy odczuwać ból karku oraz dolnego odcinka kręgosłupa. Jeśli pracujemy tak przez dłuższy czas nasze mięśnie słabną i mogą pojawić się kłopoty z poruszaniem się.

Co robić? Powinniśmy się przede wszystkim często ruszać i zmieniać pozycje. Bardzo ważne jest wygodne krzesło, które pozwoli nam lepiej zadbać o zdrowie naszego kręgosłupa.

Treści znajdujące się w serwisie supple.pl powstały po to, aby polepszyć kontakt jego Użytkownika z lekarzem, a nie po to, aby go zastąpić. Wynika to z informacyjno-edukacyjnego charakteru serwisu. Jeszcze przed zastosowaniem się do porad opartych na wiedzy specjalistycznej, w tym zwłaszcza medycznej, a zawartych w prowadzonym przez nas Serwisie wskazane jest bezwzględne zasięgnięcie opinii lekarza. Administrator nie ponosi konsekwencji wynikających z praktycznego wykorzystania zawartych w Serwisie informacji.

Thumb custom

Flegatussin

5.0
opinii: 2

Thumb custom

Oritolin

5.0
opinii: 2

Thumb custom

Thealoz

5.0
opinii: 2

Thumb custom

Capivit Hydro Control

5.0
opinii: 3

Thumb custom

Pelavo

5.0
opinii: 4

Thumb custom

Maść Żywokostowa

5.0
opinii: 1