Dlaczego warto uprawiać sport? Jak dobrać aktywność do wieku?

Dlaczego warto uprawiać sport? Jak dobrać aktywność do wieku?

Dodano: 17-05-2017

ćwiczenia siłownia bieganie fitness sport

Naukowcy znajdują coraz więcej dowodów na pozytywny wpływ sportu na zdrowie. Jak mówi prof. Martin Halle z Uniwersytetu Technicznego z Monachium: "Sport jest w stanie wyrównywać do pewnego stopnia pewne czynniki ryzyka". A co najważniejsze: nigdy nie jest za późno, aby zaczac ćwiczyć. Zawsze można znaleźć coś dla siebie. Podpowiadamy jak dobrać sport do wieku. 

 

Sport w wieku 20 lat

Zdrowi, silni dwudziestolatkowie mogą uprawiać każdy sport. Wskazane są ćwiczenia wzmacniające układ krążenia i oddechowy. Zajęcia w klubach fitness  (dance interwal, funk, hi-lo) poprawią kondycję. Bieganie  wzmocni serce, dotleni, poprawi nastrój. Jazda na rowerze  rozwinie mięśnie, a jazda na rolkach wzmocni mięśnie nóg i pośladków oraz pozwoli zachować zgrabną sylwetkę. 

 

Sport w wieku 30 lat

W wieku 30 lat zwykle jesteśmy nadal silni, ale już nie tak sprawni jak kilka lat wcześniej. Kobiety często są już matkami. Zazwyczaj mają też kilka dodadkowych kilogramów. Trudniej im znaleźć czas na uprawianie sportu. Po trzydziestce zmniejsza się tempo przemiany materii. Co zatem ćwiczyć w wieku 30 lat? Zacznij od siłowni. 2-3 miesiące regularnych ćwiczeń pozwoli Ci wrócić do formy, zwiększy wydolność organizmu i rozrusza zastałe mięśnie. Po kilku miesiącach możesz zapisać się do klubu fitness (ABT i TBC). Spalisz tam tkankę tłuszczową, wymodelujsz ciało i poprawisz samopoczucie. Regularne wizyty na basenie poprawią wydolność organizmu i sprawność ruchową. 

 

Sport w wieku 40 lat

W wieku 40 lat wykonywanie niektórych ćwiczen może sprawiać już problem. Mimo to nie rezygnuj. Sport to najlepszy sposób na spowolnioną przemianę materii. Ćwicząc systamatycznie zapobiegasz osteoporozie. Zapisz się do klubu fitness, najlepiej ćwicz z trenerem personalnym, który dobierze dla ciebie najlepszy zestaw ćwiczeń, uwzgledniający twoją sprawność i predyspozycje. Spaceruj jak najczęściej. Uprawiaj jogę, która wzmacnia mięśnie kręgosłupa, doskonale uwalnia od stresu i rekasuje. 


Sport w wieku 50 lat

W wieku 50 lat unikaj zbyt intensywnego wysiłku. Umiarkowana aktywność fizyczna łagodzi objawy niektórych schorzeń, wzmacnia układ kostny i mięśniowy, wyrównuje poziom ciśnienia krwi i cholesterolu. Zapisz się na aqua aerobik - ćwiczenia w wodzie, które są bezpieczne nawet dla osób mających problemy z kręgosłupem i układem krążenia. Jak najczęściej  spaceruj. Uprawiaj też jogę, która  poprawi koordynację ruchową. 


Nie zapominaj, że efekty daje tylko systematyczny ruch. Wymaga to silnej motywacji, wytrwalości i samodyscypliny. Jednak daje ogromne korzyści dla zdrowia. A przecież zdrowie jest najważniejsze, w każdym wieku.

 

Uprawiając sport warto wspomóc organizm suplementami przeznaczonymi dla osób aktywnych. Zapoznaj się z rankingami produktów wzmacniającymi siłę i wytrzymałość, aby cieszyć sie jeszcze lepszymi zdrowiem i samopoczuciem przez całe życie. 
 

 

 

 

Treści znajdujące się w serwisie supple.pl powstały po to, aby polepszyć kontakt jego Użytkownika z lekarzem, a nie po to, aby go zastąpić. Wynika to z informacyjno-edukacyjnego charakteru serwisu. Jeszcze przed zastosowaniem się do porad opartych na wiedzy specjalistycznej, w tym zwłaszcza medycznej, a zawartych w prowadzonym przez nas Serwisie wskazane jest bezwzględne zasięgnięcie opinii lekarza. Administrator nie ponosi konsekwencji wynikających z praktycznego wykorzystania zawartych w Serwisie informacji.